måndag 14 juli 2014

14/7 - Båt och blåbär i Nyköping

I torsdags kväll tog jag jag och Combat tåget upp till Sthlm för en helg i Nyköping med Hennings familj, hann även med ett Crossfitpass i fredags morse med min nyfunna bekantskap Angelica (som jag träffade för 2 veckor sedan när jag var uppe och körde ett gästspel på Crossfit Solid på Hötorget) och några fler på just Crossfit Solid - har absolut hittat min "hemmabox" i Sthlm!

I lördags i Nyköping tog vi en tur ut med Hennings brors båt, lyckades se starten i "Poker Run" ut från Oxelösunds hamn och fikade ute på en ö där solen gassade på och det var lä för vinden. På eftermiddagen åkte vi ner till hamnen i Nyköpings centrum och åt glass, shoppade en keps till mig och flipflops till Henning, och sedan blev det grillad lax till middag hemma på kvällen =)

Igår söndag vart det inte lika bra väder, men inte dåligt heller - vi åkte till Hennings morföräldrars sommartorp där vi plockade massor av blåbär i skogen och gick en kortare promenad, fikade i trädgården och lekte lite gymnastik på gräsmattan :p Jag och Henning åkte hem mot Sthlm runt 16-tiden med ett hälsa-på-stopp hos hans mormor på vägen - precis 90-år fylld och nybliven änka i våras stackarn, men pigg, klar och gör det bästa av sin vardag =)
Väl hemma i lägenheten gjorde vi tacos till middag, och sedan blåbärspaj med glass till efterrätt - yum!!



På väg till tåget fick jag ett spel på att jag bara har väskor som man bär, så 5 minuter innan tåget skulle gå sprang jag in på Wasséns och panikköpte denna godingen =)
Tur att jag bara har typ knappt 1 km från ytterdörren till tåget, och att affären ligger precis på vägen - väskan har jag tittat på massor av gånger innan och förbannade min själv att jag inte köpt den tidigare! Men jag hann på minuten till tåget i alla fall, och slapp bära från tåget hem till lägenheten i Sthlm (packade om på tåget) ;)  

06:30 fredag morgon - Combat gör sin morgongympa innan jag ska iväg på min ;) 

Gryyymma Angelica - en person som jag klickade med på direkten när vi sågs första gången för 2 veckor sedan. Stark, ödmjuk, sprallig, Crossfitfrälst och Pole Dance instruktör =D

Mitt spagatprojekt går sådär, men jag kämpar på =) Fick bra töjningsövningar av Anglica =) 





Combat & Hennings pappa var de enda modiga som badade =) 




VÄL värd glasskö!

Choklas-marsmallow, melon & mjukglass med Oreoströssel


Jag hade på allvar kunnat leva mitt liv på glass!!


Mamma, pappa & son =) 

När vi käkade glassen kom Poker Run-båtarna in och la till =) 


Haha

Apperoll, gin, mangojuice & frusen mango 

Middag i världsklass!!








06:15 gick mitt tåg hem i morse - nu blir det 1 vecka hemma innan det bär av upp igen nästa söndag, men då i bil för att jobba från lägenheten i 1 vecka (istället för att sitta själv hemma på kontoret i GBG), och sedan gå på semester - vi börjar våra 3 sammanhängande veckor med att dra över till Norge för vandring på Hardangervidda =) "Bara" 2 veckor kvar till semester med andra ord! :p


**CREA DIEM** //Sarah

**CREA DIEM** //Sarah

Inga kommentarer: