fredag 27 juni 2014

27/6 - Gästspel på ConCor Crossfit

Är i Sthlm fred-månd morgon, passade på att testa en Crossfitbox, ConCor Crossfit som ligger några hundra meter från lägenheten, nu idag på lunchen  =)

Blev väldigt varmt mottagen, både på mail innan och när jag kom dit. Passet som kördes var en förkortad variant (45 min) av deras standardpass (60 min), och såg ut som följer:

I. SKILLS
15 min OTM:
A) Lowering from inverted hang "Skinny Cat" (continuous reps on the minute)
B) Ring dips @ 5010 tempo (as many as possible given the tempo)
C) 10 Box jump, step-downs
II. TABATA sit-ups (20s work, 10s rest x )
Riktigt fräscht ställe med mycket plats & bra tränare (Calvin Keyser-Allen), men passet kändes lite stelt och inte lika "tjoigt, tjimmigt" och peppande som hos oss på Göta - men kan absolut tänka mig att köra där igen när jag är uppe någon annan gång =)




Stannade kvar en stund efter passet och körde 5 minuter Pull up-träning - tror jag fick ihop 8-9st totalt, dock inga direkt i rad (dvs vila efter varje), samt 5 minuter Dubble Unders - hoppade 1 minut, vilade 1 minut osv i 10 minuter, sedan gick jag vägen om Willys och handlade lite käk på vägen hem =) 




**CREA DIEM** //Sarah

Inga kommentarer: