torsdag 17 april 2014

17/4 - Gårdagens dubbel-pass - Team-CF & Ring-skills


Igår körde jag 2 pass på Masthugget - först ett Team-Crossfitpass, och direkt efter det ett så kallat "Skill & Mob" där fokus ligger på teknik på 1-2 olika övningar samt mobilitet på ett specifikt område - bra skit helt enkelt! =) 



 Gårdagens Team-pass såg ut som ovan =)
Teknik på strikta Pull-ups, styrka på Front squats - 5 repetitioner x 5 gånger med en viktökning i % av sitt 1RM (1RM är hur tungt du kan göra 1 repetiotion, för min del är det 55kg i Front Squat), och sedan en MetCon på 3 olika "stationer" med 2 övningar i varje som man gjorde 3 varv av på en bestämd tid - innan och direkt efter de 3 varven sprang vi 400m.


Resultaten =) 
Jag & min team mate är "SM" på raden högst upp - vi lyckades hålla samma tempo och repetitioner hela tiden alla övningarna igenom! Man kan bara jämföra resultaten med sig själv eftersom alla ligger på så olika nivåer och kör tyngre/lättare/högre/lägre osv på olika övningar och har olika träningsbakgrund - team "L hjärta L", som gjorde 110 repetitioner där mitt lag gjorde 61, bestod t ex av en coach + en till superkille - ingen chans att kunna mäta sig med dem :p



 GLÄDJE - GEMENSKAP - INSPIRATION 




Nedan kommer lite bilder från "Skill"-delen på det sista passet. Jag är ljusår ifrån att kunna göra Ring dips, men Ring push upsen är nog inte allt för långt bort faktiskt =)







En variant på "skalning" (lättare alternativ) av Ring Dips =) 





Kuuul kväll, kuul kväll!!
Och sedan en 5-kilometare promenad med Combat hemma i stan =)



**CREA DIEM** //Sarah

Inga kommentarer: