tisdag 15 april 2014

15/4 - Ålevikenpromenad & oskulden tagen i Olympiska lyft

Efter jobbet igår åkte jag direkt ut till Björlanda för en spontan (japp, jag gillar spontant uppblandad med allt som jag har inbokat i vardagen) skogs- och havpromenad med fika tillsammans med Hanna, Hannas mamma, Minna & Ida + 6st 4-fota - verkligen perfekt uppladdning inför kvällens sena Crossfit-pass =) 



 20:15 var det dax för träning i boxen - tufft och kul pass (som vanligt med andra ord). Det är ny styrkeprogrammering nu på Göta och Hang Power Snatch (en typ av olympiska lyft) + Over Head Squat stod på schemat - bägge övningarna är helt nya för mig så det var lätta, lätta vikter som gällde och mkt, mkt teknik. Svårt, svårt, svårt, men kul. Fick massor av hjälp av coach (töntigt med alla olika engelska namn och uttryck, jag vet, men det blir nästan ännu fjantigare på svenska eller att förklara med andra ord hela tiden - ni får stå ut) - var det inte det ena så var det det andra, fick väl iaf till 2-3 st helt OK lyft på 15 minuter (av kanske totalt 15-20 lyft) :p Rumpan ut, häng över stången, liten böj i knäna, lås knäna, ut med höften, inte curla upp, explodera, fånga stången med kontroll, titta framåt, fokusera, stå stabilt, upp på yttertå, "shrug" ...listan på små, små teknikdelar kan göras oääändlig  =)



Innan jag fått koll på hur jag enklast får in filmer på bloggen utan att behöva lägga upp på Youtube först, så får detta lilla halvkonstiga (en hel del steg saknas) bildspel som Blogger satt ihop själv duga =) 


(bild lånad av Crossfit Göta)


Väl hemma blev det massor av påfyllning och lite slappande i soffan till "Renees Rubriker", nu är det sovdax.




**CREA DIEM** //Sarah

Inga kommentarer: