fredag 7 mars 2014

28/2-2/3 - Sthlm - mat & träning

Lagom till denna helgen, kommer här ett inlägg om förra helgen då jag var i Stockholm igen - lämnade Combat hemma i GBG för att kunna göra precis det vi ville, precis när vi ville då vi för en gångs skull inte hade några som helst planer. Tanken var att det skulle vara en "kompishelg" i storstaden tillsammans med Hennings "killgäng" från GBG, men det visade sig, efter att jag redan bokat mina tågbiljetter, att alla utom Stefan bangade - så vi blev inte så många, vilket faktiskt var väldigt skönt med facit i hand.

Jag kom upp redan vid 16-tiden i fredags och mötte upp Henning hemma i lägenheten, Stefan kom först vid 20-tiden och bjöds då på brakmiddag i form av pannbiffar (en variant med bacon i, och en variant med vitlök i), potatismos och brunsås - allt hemmalagat från grunden (och för en gångs skull kan jag skryta med att jag hade ett finger med i succén), till efterrätt hade jag även gjort en gryyyyym kladdkaka med en halv ask Philadelphia och några bitar Marabou Oreo i - den blev perfekt konsistens och nog den bästa jag någonsin gjort i smak =D

I lördags morse imponerade killarna på mig genom att hänga med på ett Bodybalance-pass 09:30 - Henning har faktiskt varit med några gånger innan, och tydligen hade Stefan gått på Yoga lite då och då, men jag blev ändå glatt överraskad när de "ställde upp" på mitt förslag =) Även instruktören (som är min nyupptäckta absoluta favorit-Balance-instruktör sedan jag var uppe sist för 2 veckor sedan) vart grymt imponerad av dem och överöste dem med beröm och var sin high five efter passet :p Underbar start på dagen! Lite extra kul var att jag äntligen även fick ihop träningen tillsammans med en bekant, vi har lyckats missa varandra varenda gång jag varit uppe innan.
Egentligen hade vi tänkt köra lite styrka efter BBn, men avslappningen i slutet gjorde att vi inte var så pigga på att tagga till oss igen för att lyfta tungt, så vi nöjde oss med passet och den goa känslan det gav =)

Resten av dagen strosade vi omkring på stan - från Kungsholmen, in till centrumkärnan, Gamla stan där vi käkade vrålgod pastalunch på "Tapas baren" (med särstavning ja...), sedan vidare över till Söders shoppinggata, tillbaka till Gamla stan för fika nere bland tegelvalven på Café Sten Sture och tillsist promenad hem igen.
Kvällsplanen var att äntligen få tummen ur och käka på Flippin Burger, men när vi kom dit vid 20 så var det fullproppat med folk och 40 pers före i bordskön så vi gick vidare till Oljebaren nära St Eriksplan och tog deras burgare där istället - rekommenderas =) Killarna vart sugna på spetsad milkshake och jag på choklad - det blev en promenad ner till Hard Rock för att ta efterrätten där helt enkelt, efter det var jag mätt, väldigt mätt och väldigt trött så det blev promenad hem och krasch i säng på 3 röda sekunder för mig :p

Söndagen hade Steffo egna planer på så jag & Henning hade hela dagen för oss själva - började med gym (lats, triceps, axlar, biceps och core), gick hem och bytte om, tog tunnelbanan ner till Östermalm och pizza-lunch på Vapiano, lite strosande upp mot Hötorget där vi hoppade in på en spontan-bio; American Hustle (helt OK film, men inte värd att se på bio), därefter gick vi hem och slappade i soffan resten av kvällen, 07:15 gick mitt tåg hem igen i måndags =(


Sammanfattningsvis kan man väl säga att de största beståndsdelarna denna helg varit; promenader, mat, träning & lugn - helt underbart!
Helgen hade dock väldigt gärna fått vara minst 1 dag längre!
















**CREA DIEM** //Sarah

Inga kommentarer: