tisdag 5 november 2013

8/11 Fitnessfighten, start omgång 3

Fitnessfighten är igång nu förr fulla muggar - min 3e omgång (har kört sept 2011 & sept 2012 innan)
Varför Fitnessfighten för mig? Jo, för att jag är taggad och sugen på att träna och vill skärpa till maten ordentligt nu innan Thailand, men har inte inspirationen att hitta på bra egna träningspass och definitivt inte karaktären att hålla kosten "tipp-topp" utan skitmat i en längre period "bara av mig själv" :p Jag är lat helt enkelt samt behöver något att "hänga upp" maten på =)

Själva FF-passet är rätt trist och väldigt basic - men man kan modifiera det så att det passar en själv och ens mål - mitt mål är mindre fettprocent, större muskler och mer muskeldefinition, vilket också gör att jag modifierar mat-schemat lite (lägger till kalorier utifrån ursprungs-modellen som främst är gjort för viktnedgång), träningspasset ändrar jag genom att variera vikter och repetitioner (ursprungsprogrammet bygger på 15 reps x 2 gånger, jag lägger ofta till tyngre vikter och kör färre reps ist).

Den 30 novembet får vi se om jag är nöjd med resultatet =)

**CREA DIEM** //Sarah

Inga kommentarer: