torsdag 5 september 2013

5/9 - Träningen igång igen

Hade vilodag från träningen igår - idag blir det Bodycombat på Olskroken + ev lite extra styrka efteråt.

 I måndags blev det styrka, enligt nedan - körde spontanpåhitt under tidens gång =) Fick ihop ett rätt bra pass på 1 timma på NW Almedal:

*10 min intensiv crosstrainer
*100 knäböj
*Breda Knäböj med 12 kg kettlebell upp till hakan (ca 30 st)
*20 armhävningar
*15 Tricep-armhävningar på knäna
*Lateral raise med 5 kg (tror jag nästan gjorde totalt 45-50 st)
*Russian twists med 8 kg, 100 st totalt (50 x 2 set)
*Ca 1-2 min "finsk solstol" (statisk magträning)
*Några TRX-magövningar
*15 st TRX rodd
*Enbens-böj totalt 30 st på varje ben
*Några stående axelpress med 5 kg (fokus teknik)
*Ca 50 st tåhävningar
(en del övningar gjorde jag på raken, en del uppdelade på flera set med andra övningar emellan)

Martin & Fong tränade samtidigt fast körde inte samma träningsupplägg, Fong och jag gick även en promenad på 5 km med Combat uppe vid Sisjön innan träningen också - skönt med lite catch-up-tid nu efter sommaren =)



I tisdags blev det fokus på cardio och förbränning uppe i Skatås:

*8 km powerwalk




*6 km löpning


Hade bra tryck i benen, men fipplade med mobilen rätt länge från att jag satte igång Runkeeper till att jag började springa - vilket drog ner den loggade snitt-tiden och tiden på 1a kilometern, inte så viktigt egentligen, men hade varit kul att  ha den riktiga tiden loggad istället och fått ett nytt rekord =)




Jepp, vardagen och träningen är alltså i full gång =) Fast egentligen har jag hållit träningen igång hela sommaren, förutom mina 3 semesterveckor - dock har mathållningen varit extremt slapp utöver att jag inte tränat de 3 veckorna, vilket gör att jag är i lite sämre form nu än innan semestern, så nu är det helt enkelt dax att få lite ordning på torpet igen =)


**CREA DIEM** //Sarah

Inga kommentarer: