måndag 30 september 2013

30/9 - Idas cirkel-utmaning

Dags att haka på Idas challange (länk till Ida Wargs blogg) igen - Enkel men effektiv cirkelträning som går att utföra hemma (om man skippar vikten på squaten - eller t ex tar en ryggsäck lastad med vattenfyllda Pet-flaskor) eller ute på joggingrundan eller promenaden!

Någon mer som är på? I dare you ;)
Utmaningen ska utföras minst 4 ggr denna veckan! 


Tips om man, liksom jag, har problem med handlederna
- gör triceps-push ups på knogarna istället för dipsen


1 down, 3 to go för min del :) 


2 kommentarer:

Frida sa...

Vad duktigt! Jag är också med på utmaningen, men jag tycker det tar emot ordentligt mot slutet. Hoppas det blir lättare mot slutet av veckan! :D

Frida sa...

Hej! :)
Ja, det kändes som en väldigt bra utmaning att börja med! Tycker att det är kul att hon har utmaningar varje vecka som man kan hänga med på. :)
Jag försöker träna varannan dag ungefär och jobba mot några mål som jag har satt upp för året. Det är så mycket lättare att följa sin utveckling då! Du verkar vara riktigt bra på att hålla igång också. Jag önskar att jag kunde springa sådana sträckor som du gör, men har knappt någon kondition alls (känns det som). :P Jag har sprungit en mil som mest (på ett lopp som jag hade anmält mig till), men det var ganska länge sedan och jag tränade knappt inför det alls, vilket var lite dumt. Tiden blev jättedålig. :)
Eller hur! Jag tycker också att den tröjan var helt underbar. Hade lätt kunna ha den på mig dagarna i ända! :D