onsdag 11 september 2013

11/9 - Den perfekta maten

Den bästa maten enligt mig är den som är enkel och snabb att laga, innehåller mycket proteiner och grönsaker, bra kolhydrater och fetter samt är "ren" i smakerna =)

Många tycker säkert att min mat är tråkig och torr, men, this is how I like it helt enkelt. Oftast så gör jag så att jag har färdiga portionspåsar med kyckling, fisk & bulgur i kylen eller frysen och tar fram det jag ska ha dag för dag + alltid färska grönsaker och frukt hemma - POFF så har jag en färdig lunch eller middag på 2 minuter =)

Jag har även turen att ha kök på kontoret, så nu det sista har jag börjat göra omelett en eller ett par gånger i veckan till lunch - supermat på kort tid!

Omelett på 2 ägg, skvätt mjölk, babyspenat & kalkon


Laxsallad med kokt ägg

Mera omelett =D

Lättkvarg, banan & kanel

Tonfisksallad med pasta

Kvällsmat med 3 st Ryvita knäcken med makrill i tomatsås & kalkon, vaniljyoghurt blandad med lättkvarg, Paulúns müsli, vattenmelon & the


Ännu en omelett på jobbet :p

Stekt lax med kokta morötter med timjan, samt vitlöks-stekt babyspenat + Fanta Zero

Melonmix

Räkmacka på utelunch

Frukt och bär orgie

En av sommarens toppfavoriter - vattenmelon i mängder!!


2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för inspirationen! Det ser supergott ut!
Kram Anna E

Åsa sa...

Min bästa snabbmat är att köpa lite sallad i salladsbaren på typ Ica o så göra omelett med det :D