måndag 17 juni 2013

17/6 - Helvetesförkylning!!

Klagoblogg!! 
Är vrålförkyld sedan natten mellan fredag-lördag och orkar i stort sett ingenting - träningen som jag fått in ett sånt bra flow i kan jag bara ta och glömma till tidigast efter midsommarhelgen :( Det finns få saker som påverkar mitt humör så mkt som sjukdom och att inte kunna/få träna - jag kan utan problem gå utan mat i många, många timmar, eller en hel dag, utan att påverkas mer än att jag känner hunger ett tag, och jag kan miss-sköta sömnen i månader i sträck utan någon förändring i humör eller ork, men en dag med förkylning får mig att förvandlas till ett stort lättirriterat depp-moln, och då kan ni tänka er hur det är efter 3 dagar utan någon som helst förbättring på förkylningen... Känner mig mig fet, äcklig, lat och allmänt miserabel! HATA!! Till på köpet börjar jag må illa just nu i skrivande stund också - great!! Men det är nog troligen för att jag tänker på all skit jag tryckt i mig under helgen, och även lite idag - glassar, kebabpizza, pommes, hamburgare, godis, chips, coca cola, paella... Sjukt onödigt efter allt slit med träningen och bra, god och nyttig mat i 2 veckor som gett riktigt bra resultat på muskler och våg - typ tillbaka på 0 nu - ovärt!! En pizza är absolut OK, eller en hamburgare, eller en glass osv MEN INTE allt på en gång - då blir det varken gott eller "belönande", utan bara äckligt. Punkt!
Yuäck, yuäck, yuäck!!! Nu lämnar jag det bakom mig och blickar framåt! BRA mat resten av veckan (men ja, jag tänker äta onyttigheter under Midsommar, men som sagt inte i sådana groteska mängder som denna helgen!) och korta, lugna promenader med C för att vara fit for fight nästa vecka igen!! 

Har trots förkylnings-trötthet och orkeslöshet ändå kunnat göra lite kul grejer i helgen - i fredags efter världens grymmaste träning mötte jag först upp Martin, Tärby, Charlotte, Håkan och ett par till på "Kungstorget" för lite babbel en stund, gick sedan vidare till Tranquilo där Henning redan var med några från hans gäng - såååå härligt att ses igen efter nära 2 veckor isär. Käkade en entricote med pommes (yes, det var där det började) och satt och snackade fram till 22-tiden då vi åkte hem.
Lördagen var vigd åt badrums-fix (Henning badrumsfixade och jag kämpade med förkylningen som kom under natten, samt stod för mat-fixande)  - 3 vändor fick vi åka iväg till K Rauta och köpa till grejer som visade sig behövas, trots det blev vi först klara efter en 4e vända på söndagen. På kvällen samlade jag lite krafter och så mötte vi upp ett gäng på El Corazon för käk och häng ett tag - åt en riktigt god paella, drack vatten och en alkoholfri drink, var hemma runt 23:30-nånting.

Lite nyttigheter blev det i alla fall som tur var oxå


Årets första jordgubbar


Paella på El Corazon


Igår söndag samlade jag ytterligare lite krafter och så åkte jag, Henning och Combat ner till Falkenberg för att krama på och umgås lite med Sofie och heja på alla duktiga SM-ekipage i agility och lydnad - missade tyvärr Hanna & Elins lopp men fick se Linns guldrunda med Ella i medium och Sofias 6e-plats-runda med Fam och Rosas bra kämpande med Lowa, samt Jennys alla 3 lopp i large (Elvis, Ina & Ogin) =) Vart inte så mkt till påhejande från mig dock, mest lite lamt klappande med de få krafter jag hade.
Kom hem lite efter 17 och låg sedan raklång i soffan resten av kvällen i stort sett - pizza, godis, chips, cola och en film, sedan däckade vi redan vid 22:30.


Hoppas innerligen att jag känner mig något bättre i morgon! Nu måste jag ta hand om den tvätt som inte hann torka i tvättstugan (tvätten och korta lugna rundor med Combat har varit dagens fys-utmaning) och sedan sova!



Inga kommentarer: