onsdag 12 juni 2013

11/6 - Överraskningsfika & en jogging

Åkte upp till hundklubben med uppflyttnings-fika ikväll till min lydnadskurs som jag & Combat gått nu under hela våren - 8 tillfällen hade vi egentligen, men det har blivit utökat till 11 tillfällen, varav kvällens var det näst sista.
Combat fick inte göra någonting förutom att rastas, bara vara och ta det lugnt, kom dit precis perfekt när de andra var klara med träningen och satt och pratade - fikat blev uppskattat och överraskande =)
Det har varit väldigt kul att gå kurs faktiskt - och bra att ha något kontinuerligt träningstillfälle varje vecka! Är inte så strukturerad och planerande i min träning (varken hundträning eller egen träning) annars :p

Blev fika och prat i en hel timma mellan 20-21 =) Efter det tog jag själv en joggingtur från GMBK till och runt Sisjön, medan Combat fick sitta i bilen (han är fortfarande trött efter all intensiv träning och tävling det senaste + stadsturen igår kväll) - exakt 5 km blev det på tiden 25,54 minuter. Benen var väldigt tunga efter gårdagens BC-pass!! När jag kom tillbaka till klubben tog jag ut Combat på en knapp 2 km-promenad på militärfältet där vi sällskapades av rådjur lite här och var, 2 kopparormar och 1 överkörd snok - bara de vilda svinen och älgarna som saknades :p


Jag har världens sämsta jakthund :p


Nu har jag tänt lite ljus och satt mig i köket och inte i soffan för en gångs skull, har tryckt en burk makrill i tomatsås fördelat på 3 flatbröd - såååå gott, nyttigt och enkelt, och en kopp the, och bara mått bra en stund =)



Dax för sängen nu!

**CREA DIEM** //Sarah


Inga kommentarer: