tisdag 5 mars 2013

5/3 - Agility- & lydnadsträning

Har varit uppe på klubben med Emma P nu ikväll - 3 timmar med promenad, agility- och lydnadsträning =D ...med 10 dagar kvar till agilitytävling, och 17 dagar kvar till lydnadstävling tänkte jag att det kanske var bra att ta tag i det lite smått :p

Agilityn gick väl sådär - hade ingen träningsplan eller upplägg på vad jag ville träna (förutom kontaktfält. kontaktfält, kontaktfält), så det blev väldigt hattigt och hafsigt - jag är verkligen ingen strukturtränare, behöver någon som säger vad jag ska göra helt enkelt...  Får försöka göra mig någon form av plan i alla fall som ett självtest. ....gaaah det här med agilityn alltså... Bara ett stort virrvarr i min hjärna. Men ska försöka skita i alla tankar och känslor och bara köra på kul, åka på tävlingen i Laxå med Emma och ha en kul dag oavsett vad som händer!

Lydnaden gick desto bättre - LPII känns inte speciellt långt bort faktiskt, sätter målet högt och satsar på att ta det på 3 raka tävlingar :p



**CREA DIEM** //Sarah

Inga kommentarer: