torsdag 28 mars 2013

27/3 - Joggingpremiär!

När jag kom hem från chokladprovningen igår vid 20 (kommer ett eget inlägg om det) kände jag mig lite rastlös samt skyldig Combat en rejälare promenad - jag vet inte riktigt hur det gick till egentligen, men helt plötsligt stod jag i löparkläder i hallen redo att ta min första joggingrunda sedan Midnattsloppet den 26 augusti 2012... nu i minus 2 superkalla kvällsgrader...
Tanken var en ca 5-7-km-runda, men när jag väl sprang där i mörkret kände jag att vafasen, kan likagärna testa på 1 mil när jag ändå är ute liksom, och sagt och gjort, så blev det =) 
De första 5 km kändes rätt tunga, benen var inte riktigt med och jag kände ganska mycket i benhinnorna, men sedan släppte det, jag kom in i "2a andningen" och allt flöt på av bara farten - de sista 2 kilometrarna kunde jag öka på ännu mera till och med =) Hem kom vi nöjda, glada och något förvånade :p

Bästa oss =) 

Sjukt nöjd!!
Hade ett längre stopp med C på km 8 och ett par knyta skorna stopp =) 

Man kanske skulle börja springa nu igen typ 1 gång/veckan? Kanske blir en runda redan i helgen uppe på Resö till och med, tror jag råkat göra Henning lite grinig med min runda och resultat nämligen, så han lär vilja ut å spöa skiten ur mig i spåret tror jag :p Det är ju faktiskt han som ska springa GBG-varvet nu om ett tag, och inte jag :p


**CREA DIEM**//Sarah




Inga kommentarer: