onsdag 20 mars 2013

20/3 - Agilitytävlingen i Laxå

Ja vi var ju och tävlade i lördags i Laxå (fast egentligen Askersunds By) med Emma & Theo. Mitt mål var att ha kul, strunta i kontaktfälten, köra på och inte bli arg -  accomplished! =D

En härlig dag med sol, glada hundar, GPS-road trips, värmande kommentarer och härligt folk!

Jag tänker inte skriva någon "analystext" om loppen eller att jag borde gjort si, borde gjort så - jag är nöjd med det vi gjorde, punkt. Vi måste avprogrammera all den negativa energin som cirklar kring agilityn för mig och Combat (för mig kring agilityn över lag, och för Combat kring kontaktfälten i första hand) så fokus är helt enkelt att ha kul. Dock kommer jag lägga vikt på startträning vid varje träningspass framöver, för där visade det sig att vi var tillbaka på i stort sett noll igen - men jag ser inte dem som något stort problem, där vet jag hur jag ska träna och att de kan bli OK igen =)



 


Glad och nöjd liten björn =)


Emmas Elliot var också med på studiebesök




Nu får vi se när nästa tävling blir, ikväll blir det iaf lydnadsträning inför LKII-tävlingen på lördag =) 



 **CREA DIEM** //Sarah

Inga kommentarer: