onsdag 19 december 2012

19/12 - Decemberschema...

Här är det tyst... Desto mer aktivitet råder dock i "verkliga livet", fulltjockt schema och lite till kan man säga.

Lite snabba uppdateringar:

Nina har haft sin årliga glöggmyskväll för "gänget" - denna gången fylldes kvällen med nyårsfestplanerande. Supermysig kväll och satan vilken fest det kommer bli på nyårsafton!! ;)

121212 var det 1 år sedan Combat kastrerades - utfall: extrema massor av päls (och tovor!), näst intill all tik-äckel-luktande-och-fläckfastnande har försvunnit (helleluuulja!!), gått upp ca 1/2-1 kg (svårt att avgöra om det är pga kastrering eller ålder dock, jobbar på att få ner honom igen). Matte absolut nöjd med beslutet!

Nettan & Andreas gifte sig i Kungsbacka 121212 (såklart), så då vart det bröllop med hundgänget =) Vi kuppade och gick till kyrkan i våra hundklubbs-träningskläder - sjukt kul och uppskattat :p Till middagen bytte vi dock om ;) Avslappnat och roligt bröllop med skön präst, fint brudpar, söta tvillingar, god mat och mycket vacker skönsång av oss "hundtjejer". Bilder och film kommer förhoppningsvis framöver ...när jag har tid(?!)

Vi har haft ytterligare ett styrelsemöte via webben med Club Berger des Pyrénées.

Julklappar har shoppats i flera olika omgångar, bara några kvar nu =)

Sofie & Johan var uppe i fredags på en snabbvisit innan de fortsatte till Jenny & Mikael i Alingsås där det var dop för lilla Louis i lördags (som jag inte kunde gå på tyvärr) - vi hann med en sen middag på "Blue Moon Thai"i stan och en hel del tjöt =) Underbart är (för) kort dock, men bättre än inget alls =)

Hela lördagen och söndagen nu i helgen spenderade jag i ett ridhus i Kungsbacka tillsammans med Combat och massor av hundvänner och bekanta + hundar. Vi gick nämligen en helgkurs i agility för Stina Mattsson & Veronica Bache =D Hade sett fram emot kursen med lite skräckblandad förtjusning, i o m att agilityn är som den är för mig och Combat (och att vi faktiskt inte gått kurs på va 2 år, knappt gjort någon agility alls under 2 år förutom små gästspel då och då)... Men skräcken försvann från första sekund och vi hade såååå himla kul hela tiden!! Min grymma hund gick som en klocka i stort sett konstant, så länge JAG visade rätt - galen, superenergisk, speedad och motorn på i 300 knyck MEN samtidigt samlad och uppmärksam! Jävlans va bra han var! Kommer förhoppningsvis göra ett eget inlägg med bilder och filmer om denna helgen ...men det är ju det där med tid...
(vi körde i stort sett inga KF-hinder dock, bara en snabbis i slutet på söndagen när han var väldigt, väldigt trött)

Direkt efter kursen i lördags var det ilfart till Torslanda, med spindelmannen-snabbt ombyte och dusch hemma, för lite "för"-julfirande hos lillasyrran & Johan (som drog till Thailand tidigt i morse) med familjer . Julmat, julklappar och julklapps-spel fram till småtimmarna. Mysigt men lite väl sent med tanke på att jag & Henning skulle upp 7 på söndagsmorgonen (han åkte med ner till agilitykursen för att titta lite och fota/filma fram till lunch)

Måndag & tisdag denna veckan har bestått av nyårsklänning-outfit-letande och julklapps-shopping. Nästan hela outfitten är fixad och bara några julklappar kvar =D

Idag ska jag & HenningJul på Liseberg, innan det tänkte jag försöka hinna köpa de sista klapparna...

Imorgon är det tvätt och fix hemma som gäller.

På fredag ska vi hem till Mamma och Pappa tillsammans med farmor & farfar för julfirande med dem. Julafton ska vi nämligen tillbringa i Nyköping hos Hennings familj. Kommer bli en väldigt annorlunda jul i år, men jag ser fram emot det och längtar faktiskt till vi ska åka upp nu på lördag, samtidigt som det känns lite vemodigt att inte fira med mamma, pappa, farmor & farfar så klart... (Elin & Johan är ju i Thailand). Vi kommer stanna i Nyköping enda fram till 29/12, och bland annat åka ut till Sandhamns Spa med hans föräldrar och bror + flickvän för en övernattning där =) (självklart ska Combat med, hundrum är bokat)

Träningen?? Den ligger nere i stort sett helt just nu när det är så himla mkt annat, ingen ide att stressa med det också. Träning för mig är inte ett krav eller tvång som ska pressas in till varje pris - dock prioriterar jag det gärna i "vanliga fall" och försöker hålla på mina 4-5 pass i veckan. Men är det väldigt mycket annat i perioder lägger jag hellre ner, än att ytterligare stressa med träningen utöver det andra - för mig blir inte träningen hälsosam då, utan bara ett stressande tvång... Nya tag efter nyår helt enkelt när vardagen återvänder =)

Får slänga in lite bilder senare eller imorgon eller så, hysteriskt bråttom hem nu och sedan till Liseberg :p ...de där julklapparna kan jag nog glömma idag)



**CREA DIEM** //Sarah

1 kommentar:

Veronica sa...

Haha, du har ju tusen bollar i luften du! Härligt att kursen för Stina och Veronica föll väl ut! Jag vill väldigt gärna höra mer om den och se film!! =)