torsdag 8 november 2012

8/11 - Tävlingsanmälda & halvtrimmad

Huxflux vart vi anmälda till agilitytävling i Götene den 1/12 - bara sådär liksom... I o m att det bara är en klassI-tävling så blir det bara agilityloppet, men ska se om vi kan få vara föråkare till hopploppet - fråga kan man ju alltid =)

Har även kikat in lite lydnadstävlingar framöver, har bestämt att vi inte ska köra några utomhustävlingar  mer nu pga det himla stabila och torra vädret... Tyvärr ser det skralt ut på LK-tävlingsfronten just nu, men jag har kollat med 2 klubbar som ska ha tävling nu den 17/11 inomhus om det går att efteranmäla, så får jag se hur jag gör när jag väl får svar...

För övrigt tog jag tag i Combats päls igår en stund... Hann och orkade med ett öra + bakom örat - efter det var vi bägge 2 lika trötta på varandra kan man väl säga. Inte poppis för 5 öre när tovkam och trimkniv åker fram! Tur att det var mörkt ute på kvällspromenaden som vi tog i stan, för en hund med bara ett friserat öra kan man ju inte visa upp sig med ;p Hundvakten slapp skämmas på lunchpromenaden idag i alla fall - gjorde en snabbtrimmning av det andra örat i morse ...dock är pälsen bakom örat kvar att bråkas med ikväll, och sedan, sedan är det ju bara hela hunden kvar :p

En halvörad hund =)


**CREA DIEM** //Sarah

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad kul med lite roligheter på tävlingsfronten! :D

Och Spunkprylen brukar ääälska när jag putsar hennes öron och sitter jättejättestilla, så jag får dem alltid så jämna och fina och likadana *ljug*