måndag 5 november 2012

5/11 - Nässelutslag :(

Fick UVI i Egypten av alla snorkeltimmar, trodde jag skulle klara mig från allergiutslag av medicinen, men tji fick jag. Ser ut som en prickig korv just nu, men klådan håller sig än så länge till uthärdlig i alla fall. Förhoppningsvis kan jag sova i natt om det inte blir värre.

Gissar att Trimitoprimen (som jag iofs slutade med i fredags) + träningen i morse + kylan ute triggade igång nässelutslagen denna gången.

Suck! Det var ganska exakt 1 år sedan nu som jag hade nässelutslag sist, och jag hoppas verkligen INTE det blir lika illa som då!

Lindriga nässelutslag


**uppdaterat 6/11 - tog en receptfri allergitablett igår och utslagen klingade av under kvällen, vaknade idag helt utslagsfri =) Hoppas det håller i sig och att de inte kommer tillbaka i kväll!

**CREA DIEM**//Sarah 

2 kommentarer:

Unknown sa...

Fy vad hemskt! Hoppas det går ner fort!

Sarah Carlsson sa...

Hej Sandra =)
Nä det är verkligen inte kul, men numera vet jag iaf vad det är för något och vad jag kan göra för att försöka lindra klådan =)
Tack =) det försvann redan under natten som tur var =)