torsdag 4 oktober 2012

4/10 - Skräcken att bli utan Kanelbölle

Kanelbullens dag idag, ingen kan väl ha missat? =)
Instagrambullar =)
Tänkte passa på att utnyttja att jag bor nära Brogyllens bageri, som jag inte har besökt en enda gång på de 6 åren jag bott där jag bor (deras café inne i stan är dock en favorit), och köpa med mig nybakade bullar till jobbet och överraska kollegorna (som iofs alla hade missat denna stora dag ...kan kanske ha att göra med att de är män/gubbar i 40-55-årsåldern ;p)

Ni kan tänka er paniken när kassörskan säger till personen framför mig i kön "Nä, vi har inte fått in någon beställning på det och jag vet inte om vi har så många bullar kvar" ...15 stycken skulle hon tydligen ha, och kassörskan börjar plocka ner i en stor påse ...första fatet töms och en ny stor påse tas fram ...andra fatet börjar ta slut "...13, 14, 15 - titta vilken tur, vi fick ihop det" ...titta vilken TUR det finns bullar kvar tänker jag, börjar andas igen och pulsen går ner ;p

"20 st cocostoppar tack"
...förvånade ögon, flackande blick och guldfiskmun på expediten
"Nä, skoja bara, såklart jag ska ha kanelbullar som alla andra idag. 7 st tack" =)
Expediten andades ut :p
Japp, så jag fick mina bullar tillslut och kollegorna gav dem högsta betyg. Även från mig får de en 10a, har lyckats klämma ner 2 st till o med ^^

Även jag har Instagrammat bullarna såklart ;)

**CREA DIEM** //Sarah

Inga kommentarer: