onsdag 17 oktober 2012

16/10 - LKII-träningstävling

I går kväll var det dax för träningstävling i lydnad igen - körde igenom hela LKII som sist. Självklart börjare det vräkregna lagom till vi skulle sätta igång...

Kändes helt OK - tycker jag har bra koll på vart vi ligger, våra svagheter och vad som behöver tränas mer på. Med fokuserad träning och nötning lär vi ha LPII inom snar framtid (målet är ju innan 2013) ...om jag kan hitta några tävlingar som passar in på mina ytterst få lediga helger, samt känna att jag vill prioritera pengar på det vill säga... We´ll see...

Tusen tack till Jonna & Mathilda som åter igen fixade en himla trevlig kväll tillsammans på klubben, och som stod ute i äckelvädret för vår skull =)

Blöta och nöjda åkte vi hem till stadsboendet för att vänta in husse som jobbade seeent (dvs kunde titta på Svenska Hollowoodfruar utan att få arga och lidande blickar) - mindre nöjd vart Combat när han behövde duschas länge och väl, och sedan även lite senare borstas och klippas... Helgens underlag i Telenor Arena var HEMSKT mot Combats päls, vet faktiskt inte hur jag ska få styr på den igen... Det värsta "klibbet" har lagt sig, men nu är det tovor, tovor, tovor och tovor... VÄGRAR att skaffa cadinetter på honom...



Det mkt glamorösa hundlivet ;) 




**CREA DIEM** //Sarah

Inga kommentarer: