fredag 12 oktober 2012

12/10 - Mot Oslo & agility

Efter nära 40 smått nervösa och irriterade minuter på Statoil i Munkebäck igår kväll, så blev tillslut alla hinder inpackade i lastbilen och står nu och väntar utanför mitt jobb. ...inte varje dag man tar en 7 meters lastbil till kontoret direkt :p


Bokade lastbilen för ca 1,5 vecka sedan och talade tydligt om att vi skulle till Oslo (vilket väl alla vet ligger i Norge??) och det var inga problem (hade innan ringt till Statoil vid Fässberg och fått nej där, men tipsats om att kolla med Munkebäck i o m att det är en större station med ev andra regler). Allt frid och fröjd - fram till att jag skulle hämta ut den och det var tvärstopp... "Vi hyr inte ut utanför landsgränserna..." Hade såklart inte koll på vad killen hette som bokat den åt mig, och de hade inga anteckningar om vem det var eller när. Killen i kassan var i vart fall väldigt hjälpsam och försökte på alla vis att hjälpa mig, och till sluuut efter många samtal hit och dit fick jag ett OK. PHU!! Tur man har nerver av titan och inte brusar upp sig...

NU om 20 minuter rullar vår kolonn på 2 bilar och 1 lastbil mot Oslo - FINALLY. Har varit en jäkla massa meck med att få ihop detta kan jag lova :p Kingsland Oslo-folket som jag varit i kontakt med flera gånger om dagen i drygt 3 veckor har varit supertrevliga och lätta att ha å göra med och ser verkligen fram emot att få träffa dem nu i kväll =)

Håll nu tummarna för att vi kommer fram ordentligt till Oslo ;)
Imorgon och på söndag kommer vi rockka feeeeett ;D

**CREA DIEM** //Sarah