fredag 20 juli 2012

20/7 - Värmlandstävlingsuppdatering

Supersnabb tävlingsuppdatering från en annars sovande campingstuga och döende datorbatteri...
Inga nollade lopp av 4 körda, dock väldigt mkt bra i alla lopp - 1 disk i ag1, 5 fel i ag1, 15 fel i hopp2 och 10 fel i hopp2 - disken berodde på att jag inte brydde mig att han tog slalomet på "tillbakavägen" vid en omtagning (hade pressat honom hårt och testat "stadgan", gick ur i näst sista porten), 5 fel i ag1 var på nedfarten av balansen (se filmen) och alla fel i hoppklasserna är rivna hinder.

Mest positiva med alla lopp: jag har kunnat "komma åt" honom, dvs kunnat kommunicera och fått honom att lyssna - det går undan som sjutton, men det är inte så hysteriskt längre (ta i trä och låt detta fortsätta tack)
Näst mest positiva: när han hoppat kontaktfält (en gång balansen och en gång A-hinder, så är det inte katapult utan ca 5-10 cm ovanför linjen "bara" (i vårt fall så är det en väldig förbättring)

Rivningarna gör mig inte så mkt, det har varit mkt pga mig (stört) och att han faktiskt börjat snäva till sig och inte riktigt fått koll hur han ska lyfta på benen då tror jag - tror inte det kommer bli något problem direkt när vi fått koll på den biten och hans förhoppningsvis nya svängteknik :p




Shit, nu dör datorn vilken sekund... bäst att slänga ut det här så får ni hålla tillgodo tills vi är tillbaka från Norge, då hoppas jag få in film på torsdagens lopp och även från imoron lördag (förhoppningsvis med 2 nollor ;p )


 **CREA DIEM** //Sarah

1 kommentar:

Anna @ Rocktassar sa...

Men va FAN! Det var ju dig jag såg, i fredags i Karlstad! Såg först Combat och tänkte.. hmm, där där måste ju va Sarah&Combat... men så kikade jag upp på dig och kände inte igen dig. Men det måste ha varit du! :D

Skitsnygga lopp!