torsdag 19 juli 2012

19/7 - Vandringslängtan och lite dramatik

Tidsfördrivbloggar medan jag väntar på att min sista klass ska börja...

Längtar till söndag och starten för vår vandringsresa! Vid 14 plockar jag och Hanna upp H & S i Oslo och sedan bär det av till Jotunheimen, efter bestigning av Galhöpiggen tänkte vi ta en natt och turistdag i Bergen och sedan åka vidare ner till Hardangervidda för vandring längs fjorder och mäktiga naturupplevelser - vill nu, nu, nuu!!

I veckan har det varit lite nervöst och ledsamt dock, Janis (Hannas hund) gick på 3 ben efter agilityträning sent i söndags kväll. Tidigt veterinärbesök på måndagmorgon gav inte mer än att det iaf inte var korsbandet, men de hittade ingenting varken sövd eller vaken när de bände, klämde och kände på henne. Vandringen ströks från Janis "to-do"-lista i sommar och Hanna var i valet och kvalet om hon verkligen ville med utan hund...
Glädjande besked i tisdags kom - Janis går på 4 ben utan att visa minsta, minsta hälta!! Hoppet tändes igen och vi har hållit alla tummar, tår och tassar som vi har för att det ska fortsätta på samma fina bana, och det har det så nu är allt som det ska igen enligt ursprungsplanen :)

Fast egentligen är ju den riktiga ursprungsplanen att jag, Hanna, Sofie & Jeanette (dvs Keb-gänget minus Emma P & Jenny) och våra hundar skulle göra denna resa, men av lite olika anledningar har Sofie & Jeanette tråkigt nog fått hoppa av och då hoppade H och S in istället. Självklart supertråkigt att tjejerna inte kan åka med, men det ska även bli otroligt kul och mysigt att göra detta tillsammans med H :)

Har datorn med mig hit till Karlstad så ska se om jag får lite tid ikväll att göra ett rent inlägg om vår tänkta rutt och ett om packningen - sådant har varit väldigt kul att kunna gå tillbaka till och titta på från förra årets Keb-resa, så den traditionen måste hållas för alla vandringsresor framöver ;)



2 kommentarer:

Sandra sa...

Jag hoppas att ni får en härlig vandring med många fantastiska upplevelser! Ser fram emot att få höra om allt och se bilder! KRAM

Sofie sa...

Önskar så att jag var med er bästa<3 Ni kommer få det så bra med grabbarna. Tryggt med lite män i närheten:) Stor kram från Skånskan som är på väg till Spanien. Ps. Ska tänka på er på måndag när ni kämpar er upp för ett berg och jag ligger där på playan:)