tisdag 5 juni 2012

5/6 - And she did it again!!


Superwoman - woopwoop! ;)


Totalt avverkade vi nära 8 km i morse, varav vi gick den första och sista kilometern som uppvärmning och nedvarvning, har bara "klockat" själva löpningen. Combat var seg i början trots "för-rastningen" så det fick faktiskt bli koppel på, hade jag sprungit själv tror jag tiden hade legat på ca 29 minuter och snitt-tempo ca 4:58 kanske, då både första och andra kilometern drogs ned ganska mycket i tempo innan jag tröttnade och satte på kopplet. Dock är det nog ganska så bra för mig att Combat är med när jag springer just för att då kan jag inte öka på och pressa mig hur mycket som helst - grejen är att jag springer inte för att jag tycker det är skönt eller kul, utan för att tidsoptimera både den egna träningen + hundmotionen och träningen - jag tycker det är jobbigt att springa och tråkigt vilket gör att jag blir förbannad på mig själv, och då börjar pressa mig ("sluta-mesa-och-spring-fortare-och-längre"-moodet går igång på max) mer och mer. No good, no good! Nä, då är det bra att Mr C är med och gör att jag måste ta det lite lugnare helt enkelt  =) 

Lunchtime nu - egengjord tacopaj och massor av grönsaker till - nomnomnom! Efter jobbet ska jag snabbt hem och fixa det sista med pastasalladen som jag fått på min lott att ta med till kvällens picknick som vi i "M-gänget" ska ha för fina Karin som ju fyllde 25 för ca 1 månad sedan nu - picknicken är vår present till henne =) 18:00 ska vi mötas vid Botaniska Trädgåden, men som det ser ut nu får vi nog tyvärr flytta in picknicken till Martins innergård istället, eller i värsta fall helt inomhus. Vart tog sommaren vägen??!


**CREA DIEM** //Sarah

1 kommentar:

Monica sa...

Hur har du ork att springa så tidigt? Vad äter du innan?Det är det jag har svårast för att träna på morgonen, finns ingen energidepå....