torsdag 19 april 2012

18/4 - träningen i veckan

Hade 20 minuter på mig att rasta Combat innan jag skulle iväg på Bodycombat ikväll - 20 minuter hinner man inte långt på, men så kom jag på den briljanta idéen att man kommer ju längre på kortare tid om man springer :p Sagt och gjort, ut å kuta med lycklig hårboll. Hann 3,3 km på 18 min, ligger alltså ganska jämnt i tempo alla TRE gångerna (på 4 far) som jag sprungit nu, finns nog mer att hämta när jag köpt riktiga skor och fått upp flåset bättre också.

Svettigt BC-pass 30 minuter efter springandet och sedan bastubadande och lite kackel med Empa om viktiga och världsliga ting :) Om exakt 1 vecka åker vi till Hemsedal gott folk!! :D
Väl hemma igen blev det en vanlig lugn promenad på 5 km, på 55 min.

Körde Bodycombat igår också, sjukt tungt efter 2 dagar med "springchock". S såg att jag var trött (lat) och pushade på stenhårt som tur var :) BC är ju en icke-kontakt-"sport" mot sig själv i spegeln, men S var nere från sin lilla söta scen och blockade både för några front kicks och hoppknän, sjukt kul när man får lite extra retning sådär - tänder på 10 cylindrar direkt ...troligtvis lyckades jag nog sparka till henne en del blåmärken på underarmarna :p

Träningsveckan ser alltså rätt så bra ut hittills, imorgon blir det dock ingen egenträning utan hundpromenad på klubben, lite egen hundträning och sedan kurshållande. Troligtvis ska Sandra hänga med upp också och göra "studiebesök" ;) På tal om Sandra förresten så gick vi kvällspromenad igår nere på Smithen, dit hon snart kommer flytta t o m. Vi var och tittade på en liten stuga/hus som hon ska hyra - havet ligger typ 10 meter ifrån ytterdörren och Smithenrundan 5 min gångväg där ifrån!! Inte klokt vad härligt hon och doggsen kommer ha det där! :)

Nighty now



2 kommentarer:

Jonna sa...

Sv: Haha jadu, hur de gick? Jag banga och stod jämte och tittade och sen efter det har jag inte riktigt kommit igång med träningen igen som du kanske sett på min "träningblogg". Jag försöker hitta inspiration nu, å har börjat jogga lite, men ryggen vill inte alls som jag vill så nästa vecka blir det besök hos sjukgymnast och förhoppningsvis kan hon hjälpa mig. Du däremot är sjukt imponerande, hur orkar du?! :-)

Sandra sa...

Jag tvivlar på att "vanlig lugn promenad" existerar i din värld. Om du inte går med mig då ;P