onsdag 11 april 2012

11/4 - Förbannad träning

Var sååå nära att strunta i träningen ikväll - som tur var blev jag riktigt förbannad på mig själv och pallrade mig till gymmet, om än motvilligt. Men va fasen, har jag bestämt att träna så ska jag bannemig träna! No excuses accepted (iaf inte av ren lathet/bekvämlighet)!! Och där med basta Carlsson!!

12 min CT, tempo 32, ca 80- 85% av maxpuls
15 "iron cross" (mage)
15 hantellyft åt sidorna m 3kg-hantlar (axlar)
15 djupa benböj m 8kg medicinboll i brösthöjd
15 "iron cross" (mage)
15 axelpress m 3kg-hantlar
15 djupa benböj m 8kg medicinboll i brösthöjd

11 min CT, tempo 32, ca 80- 85% av maxpuls
15 situps m rak rygg och fötterna under ribbstol - gå hela vägen från golvet och upp till sittande osv
15 armhävningar på tå
15 enbensböj (15 på varje ben)
15 situps m rak rygg och fötterna under ribbstol - gå hela vägen från golvet och upp till sittande osv
15 armhävningar på tå
15 enbensböj (15 på varje ben)

15 "cross over crunches"
15 tricepsdips
15 utfall åt sidan (15 för varje ben)
15 "cross over crunches"
15 tricepsdips
15 utfall framåt (15 för varje ben)

Blev ett OK pass, och trots oviljan innan så är det alltid skönt efteråt och man kan vara härligt nöjd när man är klar, men hade dock velat köra CT mellan 2a och 3e styrkedelen också, klämt in en ryggövning x 15 på varje styrkedel, samt kört benövningarna i Smithmaskinen för att få mer tyngd och hjälp m rätt hållning - hann dock inte, larmet går igång 23:00 så då gäller det att vara ute - och det var jag precis på håret, duschad och klar för kvällen, nöjd och glad :)

När jag kör denna typen av upplägg på träningen tar jag inga pauser emellan de olika övningarna eller byten mellan CT och styrka förutom de naturliga som blir i skiftena, allt ska köras i ström - dock ska man inte göra själva övningarna snabbt utan starkt och fokuserat både i upp/ned-läge eller in/ut (dvs både koncentriskt och excentriskt fokus). Började köra såhär när jag var med i Fitnessfighten i september och har kört nästan bara så, när jag tränar styrka och cardio, sedan dess.

Kvällens outfit, hair and makeup, samt formbilder - alla riktiga träningsbloggar måste ju ha med sånt ;p





2 kommentarer:

Linda, Inez, Drömma sa...

Fasen vilken kropp du har!

Jag skulle inte kunna träna så där sent, då skulle jag aldrig somna sen, man blir ju sjukt pigg efteråt!

Anonym sa...

Inspirerande! :) Min gymtränare har alltid förespråkat pauser mellan seten för att blodet ska hinna transportera syre och näring till musklerna osv, men jag har kört lite mer åt det här hållet när jag har kört hemma, fast utan cardio då. Man blir ju mycket tröttare iaf, och det känns mer "belönande" efteråt ^^