måndag 16 april 2012

16/4 - Superstarig helg

Så var denna helgen till enda, och vilken helg sen... Vi tar det såhär:

Familjen + Johan (lillsyrrans pojkvän) + Hanna (B1) samlades i lördags morse på tåget till Sthlm, resan gick snabbt och smidigt - våra medpassagerare var nog dock glada när vi kom fram och de slapp vårt konstanta kackel.

Snöbläkvädret som vi läst och hört om var tyvärr inget skämt och jag var väldigt nöjd över att jag tänkte smart och valde rätt skor, andra var inte lika smarta - det resulterade bl a i en taxiresa på ca 800 meter senare på kvällen med en humoristisk taxichaffis som äntligen fick leva ut sin dröm med frasen "Follow that car"

Blondiner har alltid lite roligare

Efter promenad genom stan med lite shoppingspaning, avlämnande av väskor på hotellet och ombyte var det dax för Jesus Christ SuperstarGöta Lejon med Ola Salo i huvudrollen.
Vi alla tyckte att den var bra, men i olika skala - av mig får den nog en 6,5a av 10, frågar ni Hanna & mamma får den nog en 8a skulle jag gissa. För min del var den lite för "konstnärlig" och låttexterna blir så mesiga på nåt sätt när det är på svenska, men den var rent tekniskt musikaliskt sett väldigt bra med väldigt duktiga artister, dock imponerade inte just Ola mest, utan Morgan Alling och några av de andra birollerna.

Alla på rad

The End

Dryga 2 timmar med paus var den, 2a akten var riktigt bra med en hel del humorinslag. Mitt favoritspan på scen sitter uppe på kylskåpet(!), Hannas favoritspan står längst fram i mitten på scen ;)

Efter lite velande och om och men (bl a hade jag lyckats boka bord på en restaurang i Karlstad, och mamma tagit fel på plats i en annan fråga), och den där taxiresan jag berättade om innan, fick vi tillslut maaaat, nomnomnom. Alltid lika gott som vanligt på Fridéns Östermalm nära Odenplan - det är t o m "ok" när de missar såsen, missar såsen igen, får värma på köttet och snabbfixa nya potatisar så köttet nästan blir kallt igen, för att de är så trevliga och serviceminded, alla kan missa nån gång ibland och när man väl gör det är det väl lika bra att göra det big time så det tar ett tag till det händer igen ;) Mätta blev vi och jag fick ju njuta av min mat längre än de andra kan man ju säga, i o m allt in och utskickande ;)

B1 & B2 drog med resten av gänget till East Stureplan för lite drinkeluringar, ingen av oss var dock imponerade av stället och de äldre och yngre trötta så de gick hem efter 1 timma och lämnade oss till vårt öde på stan själva - undra vad vi skulle hitta på nu tro??

Ett SMS till bästa Per visade att han var i närheten och joinade oss snart därpå. Från East gick vi rätt över gatan till Sturehof och O-baren för en ny drink och männskospaning i Sthlm-vimlet. Vi blev inte så imponerade av det stället heller och började känna oss rätt så nöjda med kvällen - Per fick oss dock snabbt på andra tankar

Ett tu tre hamnade vi på GAYklubben "G Star" (som tydligen hetat "Zipper" innan), ojojojoj, premiär för min del på gayklubb :p Fjantigt roligt hade vi, inte allt förvånande nog, med konstant dansande och många stora ögon från oss till höger och vänster på alla människor runt omkring - vilken värld, verkligen milsvägar ifrån den man lever i själv :p Vid 2-tiden hade vi dansat av oss, och både fötter och ben värkte som de sig bör efter en utekväll, så vi avrundade, kramade Per byebye och begav oss mot vårt hotell - kändes helrätt att gå hem med en snygg blondin och dela säng efter studiebesöket på gaystället, väldigt komiskt faktiskt och det var inget som vi trodde att vi skulle hamna på kan jag lova - vi som trodde vi skulle spana på killar blev istället spanade på av tjejer :p

Poliserna i husbilen (?!?) på Stureplan hade redan dragit ner gardinerna och somnat för natten, typiskt, vi som tänkte vi kunde fråga om vi fick sova med dem. Nåja, de var säkert gamla och inte snygga alls bestämde vi oss för och fortsatte till vårat hotell istället och stora sköna säng. Vi somnade på 3 röda sekunder efter en fullproppad och bra dag =)

De 2 blonda som kom hem sist, var på frukosten först. På hotell får man med gott samvete äta kaka, crossiant och mängder av minipankakor till frukost, detta tillsammans med smörgåsar, äggröra, bacon, smoothie och ananas - nomnomnom!! Under frosseriet kom resten av gänget och vi satt nog kvar sist av allahopa i restaurangen och berättade om våra upplevelser under natten

12:00 öppnade affärerna och vi hade 2 timmar på oss för shopping till tåget gick, det blev dock inte så mycket inhandlat men desto mer titt-shoppat. Jag fick dock en lyckoträff som jag redan förra våren ville ha, men inte hittade någonstans, och inte hittat än för ens nu =) Det gjorde inte saken sämre att de var på rea t o m. Vad et var får ni se imorgon ;)

Blondiner har inte bara roligt, utan är ganska så effektiva också - förutom shopping och promenad från Östermalm till Centralstationen hann vi även med en fika  i solen med en barndomskompis till Hanna som blivit 08a-bo. Vädret idag var turligt nog betydligt bättre än igår och snön var i stort sett borta =)

Vi köpte med oss sushi till tåget hem, och som alltid fick jag svår beslutsamhetsångest över vilken bit jag skulle äta sist - det blev ordningen: maki, räka, lax. Skriv upp det i er "viktigt-att-veta-bok", sådan information är ju ovärderlig!

Efter 29 hektiska och roliga timmar i Hufvudstaden var det definitivt mindre liv på oss på hemvägen än uppvägen, men uppenbarligen lyckades ju B1 med att lura i mig att jag skulle ut och springa efter att vi kommit hem så lite aktivitet och konversationer var det ändå, med betoning på lite.

Ja, ojojoj vilken helg, verkligen SUPERSTAR rakt igenom! Tack MaPa för en toppenjulklapp =D