söndag 18 mars 2012

18/3 - Agilitydag på klubben

Kontraster... älskar kontrasterna i mitt liv!
Igår kväll var det fest och fina kläder - idag hundträning, smuts och grus =)
Var riktigt sugen på att gå med tjejerna ut efter förfestande hemma hos Nina, men fick åka hem iom plånboksstrulet - fördelen med att inte komma åt sina pengar är ju iofs att man inte gör av med några pengar, och det är ju bra :p Får se det från den ljusa sidan, haha :)

Jag, Emma P & Elin, och senare även Rebecka, spenderade flera timmar uppe på klubben idag med agilityträning - härlig känsla att vara tillbaka i gemet igen! Hoppas på många fler sådana här dagar i vår - jag behöver sparkar i baken!
Träningen gick bra tycker jag nog. Vi körde en ihopimproviserad kort-bana med fokus på tighta svängar och hopp framåt i hög fart i sväng/båge, banan blev mer tekniskt svår än vad vi trodde - bra träning! I slutet av banan hade vi balansen som man kom mot i full fart - gjorde ingen stor grej av den utan sprang bara på allt vad jag orkade utan att säga någonting och han tog faktiskt kontaktfälten varje gång, bara när jag tränade på den separat så hoppade han några gånger men iaf inte alls några kamikaze-hopp utan bara nån decimeter ovanför gränsen. Ser det både positivt och negativt att han inte tog dem varendaste enda gång - kan jag få honom att hoppa över dem på träning så kan jag komma åt problemet lättare, det är iaf vad jag inbillar mig...


Gårdagen
Dagen 



Looking good, Combat says

Körde några vändor med apporten också =)

Hemma har vi haft soffmys å kramkalas

Avslutar  en braigdag med vaniljte och smoothie


Har lite filmer från träningen idag som jag tänkte lägga upp imorgon =)



**CREA DIEM** //Sarah

Inga kommentarer: