fredag 17 februari 2012

16/2 - Never at home, really?!!

"Får jag fråga en sak? Är du nånsin hemma?? "
Svaret är väl "Nej, väldigt sällan" :) Denna veckan har jag dock faktiskt varit hemma varenda kväll, kors i taket!

Tanken var ju hundklubben efter jobbet och sedan hårdkörning på gymmet - det blev inte riktigt så. Väl framme vid klubben i skogen var det inte en människa eller hund för ovanlighetens skull och vädret hade förvandlat vägarna, och troligtvis grusplanen, till fullkomlig isgata, så jag vände och åkte hem istället. Promenaden hemma tog betydligt mkt längre tid än normalt pga all is, när jag väl kom hem var klockan 20:45 och jag kände mig trött plus lite huvudvärk efter min lilla panikångestattack på jobbet, så jag valde bort gymmet och har tillbringat kvällen i soffan istället :)

Vem som ställde frågan i början? En telefonförsäljare från ett elbolag. Hans fortsatta kommentar var "Gör såhär, fortsätt med det elbolag du har och strunta i alla elbolagsförsäljare hädanefter. Du förbrukar alldeles, alldeles för lite el för att det ska löna sig att byta alls. Som det verkar är det typ bara din kyl och frys som drar el hos dig?"
Haha, jag som för en gång skull tänkte ge en telefonförsäljare en chans och se om jag kunde sänka elkostnaden, men ca 100:- i månaden var tydligen chockerande lite och inte värt att gå vidare med :p
Komiskt nog var det ett inslag på Nyheterna om just elpriser och att det är som billigast mellan ca 22-08, och det är ju då jag är hemma :p Dyrast är det runt 17-19, och då är jag till 99% aldrig hemma. Najs for me right :)

Sova nu. Fredag imån, igen :)





1 kommentar:

Sandra sa...

Ingen allergi nej. Jag har en hematologisk sjukdom, mot vilken jag äter mediciner som påverkar min ämnesomsättning väldigt. Så tyvärr har jag svårt att påverka min fysiska form och får kämpa väldigt(!) hårt för att inte gå upp i vikt. Och ännu mer för att gå ner i vikt, med vilket jag kämpar hårt just nu. Så sådana onyttigheter är helt enkelt inte ett alternativ :) Inte i min värld i alla fall.

Modigt av dig att ta tag i din flygrädsla! Verkligen! Fan vad bra du kommer känna dig när du tagit dig igenom skiten!

Tack! Dagen har varit mer än underbar!