onsdag 4 januari 2012

OKTOBER 2011

En månad full till bristningsgränsen av massor av kul upptåg och ren lycka rakt igenom.
September är slut och Fitnessfighten med den, resultatet är förvånansvärt bra -6 cm i midja, -2,2 kg och sänkt vilopuls med 12 slag - i oktober håller jag träningen på ca 3-4 träningspass i veckan och lyckas hålla matrutinerna hyfsat samt fortsätter på spåret med minimalt med bröd och Coca Cola.
P & jag åker upp en lördag-söndag till Resö där vi myser med min familj och käkar hummer. I bloggen skriver jag ett inlägg om hundträningsmotivationsdipp, agilityfrustration och att kastrering av Combat troligen kommer ske i november (vilket blev i december). Vi har dock vår första träningspass i lydnad för Andreas Rundqvist och känner att hundträningsintresset fortfarande finns, men att det är fruktansvärt tungt för tillfället och att jag behöver mkt hjälp med att komma igång igen och få upp suget (vilket i skrivande stund fortfarande behövs) - jag gillar i alla fall skarpt Anderas sätt att träna och tänka och blickar fram mot våra kommande träningstillfällen under hösten.
Den lilla, lilla orten "Slottet" besöks en helgelg hos P´s närmsta vän - vi njuter av havet, äter gott, fiskar hummer i frisk vind, umgås med härliga människor, har "hummerfest", bastar och BADAR I HAVET! En helt underbar helg när den väl var - men som bara gör ont att tänka tillbaka på nu...
Jag går på en hel del hockeymatcher på Scandinavium - både med kompisar, P & jobbet - Frölunda vinner var enda gång =) Hanna, Elin, Monica & jag tog en riktigt härlig höstpromenad i Sandsjöbacks naturreservat en solig och kall morgon/förmiddag, i ryggsäckarna hade vi med oss frukost som intogs efter 2 av de 4 timmarna som vi var ute - mitt skoval var dock helt galet, jympaskor är inte att rekommendera i översvämmat skogslandskap... Samma helg som Sandsjöbackapromenaden får jag hemska nässelutslag som reaktion på en dubbel penicillinkur mot urinvägsinfektion - vill skala av mig skinnet och vet knappt vart jag ska ta vägen. Utslagen lugnar sig men blossar upp igen under middag på Cicero med Martin & Tärby efter en omgång beachvolley i NRJ-hallen - får tag på Aloe Vera-gelly och natten är mirakulöst räddad och utslagen försvinner sedan helt.
Träffar min fina Emmy på en fika och tar igen massor av missad tid sedan vi sågs sist, jag hjälper Hanna att flytta från vårt skatteparadis i Mölndal in till arbetarkvarteren i Majorna, P gör sin första tjänstgöring som båtbefäl i Försvarsmakten, Elin har kräftskiva och bjuder på massor av gott, pappa har födelsedagsmiddag i Torslanda, Per är nere i GBG över en helg och vi äter en romantisk lunch i Linné och skvallrar ikapp så som man bara kan med en gay-vän, Sportmanship & Pelle P har utförsäljning och både P och jag fyndar en hel del snygga kläder till billig penning, Ida och jag avslutar en riktigt grymt bra månad (så när som på utslagen) med att käka på Grekisk restaurang och se filmen Contagion på bio =)
























**CREA DIEM** //Sarah


Inga kommentarer: