måndag 2 januari 2012

NOVEMBER 2011

November börjar på topp med massor av kul saker planerat för hela månaden, jag är superlycklig och kär "på riktigt" för första gången på dryga 5 år... dock ändrar sig lyckan och en del planer drastiskt när bara halva månaden hunnit passera - P får helt plötsligt kalla fötter och jag lever i ett apatiskt vaccum men vet innerst inne vart det kommer bära hän, mår piss, är deppig, gråter floder och åter floder, har ingen matlust, går ner i vikt, tappar träningssuget, är livrädd för att vara ensam med alla tankar... Som tur är finns mina fantastiska vänner runt omkring som får mig att inte gå ner mig helt totalt i alla fall - jag är er evigt tacksam, ni vet vilka ni är <3

Vi går vårt 2a lydnadstillfälle på privatträningen för Andreas Rundqvist där fokus för Combat ligger på att dämpa motorn och få igång hjärnan, Pontus, Sussi Pe & Johan kör ett 2-timmars Bodycombat-pass på Ullevi - svettigare har jag nog aldrig varit, är en dagstur i Örebro på jobb och hinner få lite kvalitetstid med Karin med en lunch och liten lägenhetskik, Combat får sin 7e kramp men är tillbaka till sig själv direkt efteråt som vanligt, Hanna, Jenny B och jag planerar att gå på bio och ta en fika men detta blir i sista sekund utbytt mot bjudkäk och konsert på Trädgårn med Veronica Maggio - hon är lika bra som hon var när vi såg henne på Gotland tidigare i år. Jag vinner förvånande nog en bloggtävling och köper hem Karii Traa-kläder för presentkortet,  ännu än konsert avnjuts med några av hundtjejerna - denna gång är det Melissa Horn som trollbinder våra öron, förutom konserten hinner vi med god middag på Pasta + samt snabbfika på Evas Paley =)
Sofie, Johan, Vilja & Moss kommer upp från Skåne och bor hos mig och Combat en helg - det blir spontankäk tillsammans med dem på Mañana efter att jag och Viktor varit på hockeymatch, hela hundtjejligan + några till går på Mongolian BBQAmazing Thai samt svänger våra lurviga på Excet, jag, Sofie, Johan och alla 3 hundar knör även in oss i Sofies lilla Clio och åker ner till Alingsås och kollar in Jenny B & Mickes fina radhus.

Åker till STHLM hela vecka 47 på jobb - förutom jobb hinner jag även hälsa på hos min favoritkusin Annika och hennes familj (lilla Vanessa, sambon & min gudson Viktor) i deras nya fina radhus och får reda på att en 3e liten knodd är på väg, tränar ett aptrist Bodycombatpass Sportlife Östermalm och skitroligt på SATS Hötorget, käkar finmiddag med Mikke på "Thank God It´s Friday" samt en lunch på ett köpcenter där jag åker på parkeringsböter på en gratisparkering - hade missat att det krävdes P-j*vla-skiva... Tar även ett fikastopp hos bästa uppfödar-Monne efter en jobbsväng i Uppsala och kusin-Annika & lilla Vanessa avslutar min vecka med att komma in till stora staden och käka med mig på Fridéns Krog Östermalm. En riktigt bra STHLM-vecka avslutas sedan med den värsta bilfärden hem som jag någonsin gjort - ensam med mina tankar i bil drygt 4 timmar i regnrusk. Att jag tog mig hem hel är ett under!
1a advent kommer och Hanna har sedvanlig adventsfika, dock denna gång i sin fina nya nyrenoverade stooora lägenhet i Majorna, efter adventsfikan går jag på Twilight-bio med Emma P, Elin & Tina och myser till snyggingen "Jake" på bioduken...
Månaden avslutas med bland annat mysfika hemma hos Hanna, soppmiddag hemma hos Berri tillsammans med Ida samt en fika på stan med Emma R <3

























**CREA DIEM** //Sarah

Inga kommentarer: