tisdag 31 januari 2012

31/1 - Morgonklippt

Började dagen med att bli tillklippt kl 8:00 i morse på salong Quomodo inne i stan - ska hädanefter fortsätta med att klippa mig på morgonen tror jag nog allt, hur skönt och lyxigt som helst att få håret tvättat och fixat i lugn och ro innan dagen sätter igång "på riktigt".

Har i nära 2 år klippt mig på Cybtekk hos Roger och varit väldigt nöjd med det (läs detta inlägget från den 1/7 2010), anledningen till att jag nu bytt är för att jag fick ett presentkort på klippning på Quomodo i december av Hanna och efter att jag var där då (inlägg från den 8/12) så har jag faktiskt varit ännu lite mer nöjdare plus att det är 50:- billigare (700:-) - så nu blir det hos Peder Quomodo helt enkelt. 
Kan ändå absolut rekommendera Cybtekk (bara klippt mig hos Roger dock så kan inte säga något om de andra).

Salongerna är extremt olika i stil, både inredningsmässigt och personalmässigt - kika in på hemsidorna så får du dig en liten överblick: Cybtekk är väldigt "alternativ" medan Quomodo är väldigt "klassisk"



Salong Quomodo - nära Hagakyrkan

Some egopics ;)
Håret är blåst med tratt och lite mousse













Inga kommentarer: