tisdag 31 januari 2012

30/1 - Agility & styrka

Den här Blogger-appen är rätt värdelös faktiskt :( Man kan inte välja storlek på bilderna och när man lägger upp dem kan de hamna helt huller om buller - irriterande! Tyckte Blogpress-appen var mkt bättre, men får den inte att funka längre - någon som har samma problem eller vet vad det kan bero på?

Nåja, får fixa till i datorn i efterhand, som jag även tänkt göra med helgens inlägg.

Måndag idag, ny vecka, nya tag :) Ikväll har jag och Combat varit på hundklubben och kört vårt andra pass agility - känns OK. Både i torsdags och idag blev det korta pass med fokus på snäva tillbakasvängar (back) och slalomingångar, samt att försöka hålla det så lugnt som (o)möjligt. Körde även lite staket idag och att gå/springa några gånger över balansen som låg helt på marken - inget stopp, bara rakt över och belöning. Får se hur jag går vidare, just nu vill jag bara nollställa och göra det kravlöst.

Bild från i torsdags

Efter hundträningen blev det egen träning med 3x10 min högintensiv Crosstrainer + 3 st omgångar styrka med fokus på lår, mage, axlar och biceps - lite "Fitnessfightupplägg" med andra ord :) Kände mig seg och omotiverad i början med tände till och fick till en riktigt bra träning till slut på drygt 1 timma med minimalt med vila :)

Summa summarum - bra träningsdag i dubbel bemärkelse :)

Inga kommentarer: