söndag 29 januari 2012

29/1 - Hav-fika-bio-söndag

Underbara söndag!
Kortpromenad hemma runt området, dammning och dammsugning innan B1 och jag beslöt oss för att mötas upp och ta en tur ner till Särö Västerskog för havspromenad med hundarna - både de och vi njöt i fulla drag och fick till och med sällskap av solen lite titt som tätt =) Det var alldeles för länge sedan jag var där nere, det ska det bli ändrig på i år - i restid tar det kanske ca 15 min extra dit än till Amundön där vi annars går mycket, men man får i gengäld en mycket längre sträcka med klippor längs havet att gå på - I like! Dessutom så finns ju Blomstermåla där nere också, en/ett restaurang/café i en gammal villa precis vid havet där man kan avsluta med en fika eller middag om man så vill - antingen inne i värmen på vintern eller ute på terrassen på sommaren. Jag bjöd Hanna på en hallonpajfika som lite kompensation för tapaslyxigheterna hemma hos henne igår och att vi tog hennes bil ner - give and take =) Nästa gång får man nog slå till på deras "Afternoon tea" och lyxa till det ordentligt med smaskigheterna som fanns uppdukade - då bör man inte ha ätit på ett tag innan dock :p








Pink-me


Kvällen var sedan i fredags förbokad med Karin, Anna, Chrille och Annika för en fika och bio (Mission Impossible 4 - Ghost Protocoll) på Bergakungen. Väl på plats visade det sig att vi till slut blev 9 pers och att vi tog restaurang Danilo istället för caféet =) Anna och jag kom fram till att det var ca 6 år sedan vi såg sist... inte OK alls, det ska bli bättring på den fronten! Vi hade en superhärlig kväll - maten, sällskapet och bion var perfekt rakt igenom =) 
Nu var det 3e gången jag åt på Danilo bara i januari - har inte varierat mig så mycket under gångerna heller för den delen, är man en kycklingfreak så är man... Först gången tog jag Jedi Smoked Turkey, andra gången Turkey Burger och nu tredje gången Frodo Turkey sandwish :p Toppbetyg på allt! ...nästa gång ska jag dock testa någon som INTE är kalkon ;p





Filmen var riktigt underhållande - trots att man vet att de goda vinner och de onda förlorar innan den ens börjat så sitter man på nålar och håller andan säkert tvåhundratrettiotusen gånger! Oooooh my! Ingen film för den höjdrädda eller den överkritiska "sådär-kan-man-ju-inte-göra-i-verkligheten-tyckaren ;p


So long - nu är jag redo för en ny vecka =)



Inga kommentarer: