lördag 28 januari 2012

28/1 - Broddar på & tapaskväll

Sov till 11 idag - lovley!
Tog en vintrig och isknagglig promenad efter frukost runt Sisjön-Oxsjön med Combat - tack och lov för broddar säger jag bara!! Dryga 7 km tog idag 1,5 timma, fort gick det alltså absolut inte, men utan broddar hade det nog tagit nästan dubbelt så lång tid - kan dock vara rätt skönt att ibland bara gå ut och gå i lugn takt och "bara vara" och njuta, är ju expert på att pinna på utav bara satan normalt sett, om jag så bara ska gå till bilen - vilket jag ofta får höra :p 
Båda sjöarna var nu helt istäckta och på Oxsjön var det pimplare ute och på Sisjön långfärds-skridskoåkare - man kanske ska rota fram sina gamla grillor och ta sig en skridskotur någon dag? =)






Efter promenaden pallrade jag mig iväg till gymmet en sväng - hade dålig motivation och energi så det blev bara 2x10Crosstrainern och 10 min mage utan vila, den bästa träningen är dock den som blir av så får väl vara glad för det lilla  =)

Nu ikväll har jag varit hemma hos Hanna på tapas-tjejkväll. Hur gott och najs som helst! B1 hade lagat all tapas själv och numer är "Hannas Bed & Breakfast" mitt nya favorittapasställe ;) En riktigt bra kväll med en supermix av mat, trevliga och glada folk - 2 hundtjejer, 1 barndomstjej, 1 fotbollstjej och 1 jobbtjej, och så Hanna då förstås som är 1 del av varje =)




Tusen tack bästa B1 för detta =)


Inga kommentarer: