tisdag 10 januari 2012

10/1 - Tintin med mamma

Blev en riktigt mysig kväll med mamma Bergakungen - startade med var sin kopp te och delade en kärleksmums-muffins, såg sedan filmen och avslutade med middag på restaurang Danilo :)

Tintin kan jag absolut rekommendera - riktigt, riktigt välgjord, händelserik till 1000, rolig och spännande, dock är ju lite av grejen med den att den ska ses på storskärm och i 3D, så ni som tänkt se den hemma i soffan på vanlig TV kommer inte alls få samma upplevelse - men den är absolut sevärd ändå tycker jag, speciellt för oss som läst och lyssnat på Tintin på band när vi var små *Bomber å granater* =)



Maten på Danilo var jättegod och servicen på topp, mamma åt Ceasarsallad med varm kyckling och jag grillad kalkon med crisscross-potatis, sallad och 2 olika såser - hade kunnat käka i stort set allt från hela menyn där tror jag.

Time for bed now - sweet dreams :)

 ...hmm, va konstigt inlägget blev när man skriver från iPaden, inga radbrytningar tycks komma med och inte heller bilden som jag la in... (efterredigerat i datorn nu dock)

Inga kommentarer: