torsdag 8 december 2011

9/12 - Kort hår, fika, BC50 & isregn

Shit, dagen försvann, och veckan med för den delen - tydligen är det redan fredag imorgon?

Jobb, klippning, fika, träning, snabbhandling, hundpromenad, dammsugning, telefonsamtal, soffan... 23:40 - snart sängen.

Tror jag är nöjd med klippningen, brukar ta några dagar att känna in mig - dock känns det alltid så himla "meslångt" de första veckorna efter, dvs det liksom "bara är", varken långt eller kort, typ medelålders tantfrisyr =(
Quomodo var ett najs ställe för övrigt, och faktiskt så var det t  o m 50:- billigare än hos RogerCybtekk där jag klippt mig det senaste 1,5 året, men idag på Quomodo var det ju som jag redan nämnt helt gratis tack vare Hanna =) Får se om man kanske ska byta frisör, har funderat på det sedan jag klippte mig sist på Cybtekk och de hade höjt priset igen, nu till 750:- för en ren klippning ...lite att ta i ändå.

Efter klippningen mötte jag upp Viktor för en fika på Por Bon, satt där i drygt 1,5 timma innan jag begav mig vidare till Sportlife Domkyrkan för mitt första Bodycombat-pass på 2 veckor =D
Träningen var sååå kul och endorfinerna sprutade! Pernilla har redan börjat köra den nya releasen, Bodycombat 50, och det var första gången som jag körde den idag - gillade den skarpt!! Tempo, muskelsvidande & attityd är nog ord som beskriver BC50 på bästa sätt. Ett är säkert i alla fall - my ass is goin to HURT imorgon!

Blev visst  paparazzifotad av Nina
på träningen  :p

Hade gärna stannat inne när jag väl kom hem med dator-, träningsväska och matkasse lite innan 21, men icke sa  Nicke, hur vidrigt vädret än är så måste hunden ut. På med ullstrumpor, gummistövlar, regnbyxor, mössa & seglarjacka med luvan uppfälld och varma kläder under (cyklop/goggles hade inte varit fel heller), och ut i isregnstormen i nästan 1 timma. Tror dock Combat ogillade det nästan lika mycket som jag faktiskt, stackarn kunde ju knappt gå i stormbyarna =)

Väl hemma fick dammsugaren dansa en sväng innan soffan intogs och nästa vecka planerades upp med hundvakten via telefon samtidigt som BLIXTARNA lyste upp himlen ett antal gånger och åskan knallade (!!??) - Combat kommer att följa med mig på dagarna till jobbet hela nästa vecka pga operationen och så tar hundvakten honom på de kvällar då jag har saker uppbokade, vill inte att han är ensam hemma någonting under första veckan efter operationen.

Nighty


**CREA DIEM** //Sarah

Inga kommentarer: