torsdag 8 december 2011

8/12 - MINX-halsband No1

Måste ju visa vårat snygga MINX-halsband som kom på posten för ett par veckor sedan. Vårat första men garanterat inte sista =) 

MINX är en webb-shop som tillverkar och säljer hundhalsband som du själv kombinerar ihop precis efter tycke och smak. De flesta gör nog halvstryphalsband och med text på bandet, iaf vad man ser på bilderna på Facebook-sidan och deras bilder på själva webb-shoppen. Jag valde dock att ta ett enfärgat fodertyg och ett annat mönstrat tyg som band, så man skulle se mönstret tydligt, samt knäpp-spänne.
I shoppen finns dryga 400 tyger och många olika bandfärger - har flera tyger som jag är sugen på och nog kommer knåpa ihop något eller några till halsband med snart :p

Pris = 250:- inklusive frakt (+ 25:- om man vill ha reflexpasspoal som jag valde)

Ser lite konstigt ut på bilderna dock kan jag tycka, ser bättre ut irl när det ligger "rätt" och mer naturligt i rörelse. Färgåtergivelsen är inte helt 100 heller, det blåa är turkost och det gröna är lime.







Väldigt nöjd, fast man får ha överseende med att det är "hemmagjort" vilket man ser tydligt på sömmarna som är skeva och vid D-ringen väldigt tjocka och ojämna - det syns bara när man tittar på det på nära håll men inte när det sitter på Combat.


**CREA DIEM** //Sarah

2 kommentarer:

Josefine och hundarna sa...

Snyggt halsband ;)
Är också super nöjd med mina två halsband ;)

Xia sa...

Så himla snyggt!!!!