tisdag 6 december 2011

6/12 - 6 dagar kvar med manligheten

måndag den 12/12 ryker de, kulorna alltså, Combats.
Är både intressant, spännande och skrämmande på nåt sätt, man har ju ingen aning innan hur de kommer att bli efteråt. Tror och förväntar mig dock ingen superförändring, men hoppas på att det tar bort den värsta udden av "aktivitets"-stressen, mildrar spänningarna mellan honom & Milou lite samt dämpar löptiks-fetischen något (läs äckeldregglande och tandklappande - hatar det!).



Härliga pengar att lägga ut så här innan jul blir det i alla fall... 6000 jäkla tusen ska de ha bara för att han är kryptochid. Förstår absolut att det blir dyrare, men ett system som bygger på hur mkt mer tid de behöver lägga är betydligt mer rättvist - Combats kula som inte ligger nere är så ytlig så den bara har ca 2 cm kvar egentligen och alltså både syns och känns i ljumsken, vilket är en stor skillnad mot en som har båda kulorna högt uppe i buken... Grrr! Hade säkerligen kunnat hitta billigare men ändå bra ställen, men har bestämt att jag vill göra det på Blå Stjärnan i o m att Jenny jobbar där och kommer att ta hand om honom efteråt på uppvaket - känns skönt att ha någon där som känner honom. Det är tur att jag har en himlans gulli mamma som har erbjudit sig att betala halva operationen <3
Förutom kastreringen kommer jag även be dem att rengöra hans tänder när han ändå är sövd, han har ganska mkt gula beläggningar och luktar ganska illa (dålig matte på att tandborsta!) - hoppas det funkar bara, vet att vid vissa operationer så kan man inte ta tänderna samtidigt eftersom infektionsrisken ökar då...



Så som sagt, nu får han passa på att känna sig manlig de dagar som är kvar, för snart går han in i "detens" värld ;p


**CREA DIEM** //Sarah

1 kommentar:

Humlespunk sa...

Hoppas kastreringen får önskad effekt! Vi kastrerade Tollaren (förra hunden) och det var jätteskönt att slippa hans fixering vid grannarnas löptikar.

En snabb fråga, du som har Berger och du nämnde att du brottades med kontaktfälten - har du tränat kontaktfält vid uppfart också, eller känt behov nu i efterhand av att du skulle gjort det? Jag ser redan nu att Spunkvalpen gärna sneddar upp, även om hon än så länge inte hoppar kontaktfälten på uppfarten, men jag funderar på om hon kommer göra det. En träningskompis som har kelpie (liten, 44 cm) tränar uppfarten också, men det har jag inte gjort. Hon trodde inte jag skulle behöva det, och visst - än så länge hoppar Spunkvalpen inte uppfarten och jag slipper ju gärna träna det om jag inte måste...

Vad har du för erfarenhet? :)