tisdag 13 december 2011

13/12 - Luciasugen

Lucia var en av de bästa dagarna på året tyckte jag när jag var liten - mysfaktor 1000!
Nu där emot när man varken själv går i skolan, har barn eller jobbar på en stor arbetsplats är det som vilken dag som helst =( Ser massor av bilder på FB från kompisar och bekanta Sverige över och blir avundsjuk på varenda kotte som får ett riktigt luciafirande idag, jag vill oxååå!
Satte klockan på supertidigt i morse för att kunna se SVTs Luciasändning, men för ovanlighetens  skull (hmpf) somnade jag om direkt efter första alarmet, lyckades antagligen stänga av nästa alarm i sömnen och vaknade av ambulansljud (bor mellan Mölndals sjukhus & Sahlgrenska) ute på vägen vid 08:30, så det blev inte ens något firande på TV - SUCK!!
Visst hade jag väl kunnat leta upp något lussetåg i någon kyrka eller så ikväll, men det blir inte alls samma sak som på morgonen när de kommer dit man själv är, plus att det inte finns någon tid till det så då blir det liksom extra svårligt =(

Min finaste Andrea blev Göteborgs Lucia 2006,
bakom syns Magda, en superhärlig tjej Andrea lärde känna
under Luciatiden, och även jag själv nu känt i snart 3 år =)

...får väl hoppas att jag vaknar i tid för TVn nästa år istället helt enkelt =)

**CREA DIEM** //Sarah

Inga kommentarer: