söndag 20 november 2011

20/11 - Hemfastisk helg med sambos

Det har varit en väldigt känslomässigt blandad helg - både hemsk och fantastisk. Fokuserar dock på det braiga då det inte hjälper att älta och fundera över saker man själv inte kan styra.

I fredags kom som sagt Sofie upp med flock, vilken bestod av pojkvän Johan och fårsnapparna Vilja & Moss. Planen var egentligen att de skulle ha min lägenhet för sig själva, men planerna kastades i veckan häftigt om så vi fick knô in oss allihopa in min som tur är stora 1a, och det var nog en av mina räddningar i helgen att ha dem hos mig så tankarna hölls i hyfsat chack - tusen tack för ert sällskap och stöd! =)

Efter jobbet i fredags blev det spontan hocketmatch tillsammans med Viktor då pappa hade våra sponsorplatser lediga =) I början var det en himla tråkig match men i 2a & 3e perioden tog det sig riktigt och tempot var högt och rätt lag vann efter några sista riktigt nervösa minuter - Frölunda VS Skellefteå 3-1 =) Därefter mötte vi upp Sofie & Johan som varit på Jul på Liseberg och gick i regnet bort till Mañana med förhoppningarna om att få ett bord, vilket vi fick förvånansvärt snabbt. Där blev det lite tapas. godricka och massor av skratt till det stängde =)

Igår, lördag, åkte jag med ner till Jenny & Micke i Alingsås för att se hur de hade det i sin nya fina radhusboende =) Vi fikade, tjötade & skrattade och sedan åkte jag, Sofie & Johan vidare till en friluftsgård med olika promenadspår där vi tog en runda på dryga 6 km över stock å sten ;p
Hemma i Mölndal igen blev det lite tacos och microslappande innan det var dax att fixa till sig inför kvällens och helgens höjdpunkt - middag på stan med hundtjejgänget och sedan utgång.
Käket på Amazing Thai var som vanligt najs och kvällen blev lyckad, men tyvärr lite uppdelad när vi väl kom till nattklubben - men det är väl svårt att hålla ihop en stor grupp med olika "mål" och intressen, eller vad man ska säga, för kvällen gissar jag. Kul hade vi iaf trots att det var på mitt "avskyställe" :p

Idag vaknade vi rätt så tidigt och var pigga och fräscha alla 3, trots diverse drinkar, shottar, cider och öl under natten. Efter frukost packade mina helgsambosar ihop sina pinaler och så drog vi upp till hundklubben för promenad på golfbanan i strålande (vår?)-sol och lite träning - agility för Sofie & lydnad för mig. Vid 13-tiden var det dax för hejdå och sambosarna att dra sig hem till skåneland igen.
Själv har jag ägnat resten av dagen åt att sanera lägenheten (så lätt värt, hade kunnat göra det varje dag om man fått ha så bra sambosar för jämnan ;p ), packa inför Sthlm, förbereda mig inför en viktig träff som inte blev av, vara förbannad och sedan lugnat mig igen efter ett bra samtal även fast situationen inte blev optimal - det blir inte alltid som man tänkt sig, speciellt inte när andra människor är inblandade...


Finpresent från Kivik =)



Det ÄR mkt plats i en Clio!



Jääättemkt plats



Monsterbus



Combat & Vilja har en viss
fetish för trånga utrymmen


Värme & kärlek på KALL nattklubb



helgsambos



Knoll å Tott


Skål


Det ÄR mkt plats i en 1a


Jättemkt plats =)


Vilja håller rollern på plats


Salamander på promenad
...i NOVEMBER?!


Combat är nu lämnad till hundvakten och efter städningen har jag har inte ens en dammråtta till sällskap här hemma ikväll, känns himla tomt och konstigt efter en helg med fullt hus.
Imån drar jag till Sthlm för jobb hela veckan.

Nighty


Inga kommentarer: