onsdag 19 oktober 2011

19/10 - Nässelutslagstortyr

I helgen har jag sett ut som ett freak ...eller varför inte spetälsk som P tyckte - Tack för den :p

Har käkat 2 omgångar med penicillin för urinvägsinfektion nu på kort tid (total tid nästan drygt 3 veckor) - första omgången fick jag nåt som jag inte ätit innan, men som jag inte heller tyckte var så bra, och nu senaste omgången fick jag Trimetroprim som jag tycker är det bästa (har några omgångar med UVI varje år så jag kan skiten rätt bra tyvärr, har det ärftligt efter min kära mor), men som jag 2009 fick en allergisk reaktion av och nu då fick en gång till... Tur i oturen så var det precis i slutet av kuren så UVIn är borta iaf.

Jäkla typiskt att jag ska vara känslig mot det som är bäst mot UVIn, att jag av alla ska vara en av de som åker på "mindre vanliga biverkningar" (ca 1500)... Dock har jag en teori om att det är fler faktorer som spelat in de 2 gånger jag nu fått nässelutslag, jag har t ex för mig att jag även den gången 2009 hade ätit en omgång med annat penicillin innan. Har ju emellan dessa 2 gånger kunnat äta det utan utan att det "hänt nåt", så jag kommer nog våga chansa och prova igen nästan gång jag får UVI...

Här kan du läsa om förra gången utslagen dök upp, och när jag läser det nu är det precis som jag trodde om "dubbelmedicineringen". Hädanefter ska jag ALLTID BARA be att få Trimetroprim helt enkelt!

Så här snygg har jag varit iaf, ser bättre ut på bilderna än i verkligheten dock som tur är nästan, för det har verkligen inte varit någon vacker syn.


Bubbliga och rödflammiga nässelutslag
all over


Armveck, mage, bröstet, halsen, armbågsveck, rygg


Axlar och armar


Hade kunnat tro att det är en världskarta :p


KLIAT något så in i heeeeeelvete, natten till i söndags vaknade jag flera gånger och var näst intill nära att börja störtböla för jag inte visste vart jag skulle ta vägen eller göra. ...tur att P sover så hårt så han inte märkte hur hårt jag körde in naglarna i ryggen på honom istället för att klia på mig själv :p Det jag helst hade VELAT göra var dock att kapa bort varenda ben, arm, öra. haka, mage, rygg, höftben, ljumskar, ögonlock, kinder, armveck ...hmm, ja varenda kroppsdel i stort sett. 

Tips: För att lindra klådan är Forever Living Products Aloe Vera Gelly heeelt magisk! Fick tag på det på söndagskvällen genom en kompis som säljer, när jag höll på att gå totalt bananas å bara ville lägga mig ner å skrika i stort sett, och så fort jag fått täckt hela mig med ett Gellylager så försvann klådan såpass att jag knappt märkte av den alls och jag kunde sova hela natten - tror jag la mig 23 och somnade på 2 röda sekunder av trötthet och utmattning i kropp och knopp. UNDERBART! 


Nu är iaf utslagen borta och jag ska testa på att träna ikväll, har haft 2 vilodagar sedan utslagen försvann då de kan blossa upp igen av fysisk aktivitet och värme (vilket lördagens 4,5 timmarspromenad och sönadgens beachvolleymatch hjälpte till med såklart, my dum ass...)

Wish me luck!


**CREA DIEM** //Sarah

Inga kommentarer: