fredag 2 september 2011

2/9 - FF, dag 2

Nämen om man skulle ta sig ett glas vatten å festa loss på såhär på fredagskvällen... :p

Dag 2 av FF är gjord och är rätt nöjd med dagen idag med =)

Mat

Frukost
Fiberhavregrynsgröt med blåbär och lättmjölk
1 ägg (med gula)

Mellanmål 1
Fortfarande mätt, orkade inte nåt

Lunch
Ungsstekt laxfilé
Qinoua
Lite lättkesella m kycklingbuljong
Knäckebröd med 2 skivor kycklingpålägg
Broccolli
Tomat
Morot

Mellanmål 2
Kesella med blåbär
Morot

Middag
Ungsstekt laxfilé
Quinoua
Lite majs

Kvällsmat (ska äta nu)
Knäckebröd m 2 skivor skinka
lite Keso (ska försöka iaf)
Thé

Träning: 


Styrka - Fitnessfightprogrammet Fustra
Planka 2x2 min

Smal benböj (i " fast skivstångsställning") - Ca 35-40 kg (vet inte vad stången väger) 


Pull over - 3 kg
Lateral raise - 3 kg
Reversed crunch - typ 25x2 (dålig koll, körde det jag orkade)
Bred knäböj med hantel mot bröst - 10 kg (körde med 10 kg i båda omgångarna med bred knäböj)
Crunch - 30x2
Triceps-press - 3 kg
**la till en till magövning - Ligga på rygg med benen rakt upp mot golvet, sakta sänka fötterna mot marken med fortf raka ben - 15 reps i anslutning till Reversed crunches



Kondition
10 min crosstrainer ca 85% av maxpuls
10 min rodd - första gången i roddmaskin, tyckte inte det var så ansträngande. Kan hända att det finns motståndsinställningar osv. Får se om den får ett försök igen...
50 min powerwalk med Combat, 4,8 km

Imorgon ska jag och Nina köra FF-programmet tillsammans på Ullevi 10:30, innan det ska även hunden ha fått sig iaf 1 timmas promenad =) Därefter blir det lunch och shopping med söt-Ida som varit borta i Boden/Luleå ett herrans himla tag och kommer försvinna iväg upp dit igen "på heltid" efter hennes examen i vår =( Får se hur jag löser utelunchen, en kycklingsallad måste man väl få äta? Eller få och få, man får väl va sjutton man vill =) Frågan är väl snarare vad som är bättre och sämre helt enkelt enligt FF =)
Imån kväll ska jag och Andrea ha en romantisk på-tu-man-hand-fira-våra-födelsedagar-kväll. Troligen äta ute då med, funderar på Meat eller Sjöbaren - kött eller fik med andra ord :p På Meat bestämmer man själv kött, vikt, tillbehör osv och på Sjöbaren gissar jag att det går att lösa fisk med nåt mer nyttigt tillbehör än typ pommes iaf. Hur som så ska det bli nice att få lite ikappsnackningstid, nu innan hon snart försvinner iväg ut på det stora blå igen.

Time för kvällsmat och sedan sängen, en ny dag kallar =)


**CREA DIEM** //Sarah

Inga kommentarer: