måndag 5 september 2011

5/9 - Fitnessfight dag 5 av 30

Nöjd (halvförkyld) tjej
MAT
1500-1800 kalorier/dag

Frukost
Fiberhavregrynsgröt
Lättmjölk
Blåbär

1 ägg

Mellanmål 1
Kesella lätt
Banan mosad


Lunch
Kycklingfilé
Couscous
Blomkål
Gurka
Tomat
Knäckebröd med kycklingpålägg


Mellanmål 2
Kesella lätt
Banan mosad

Kvällsmat
Kesella
Mosad banan, halv

Middag
Grilled Chicken på McDonald´s

Extra
1 Celcius innan BodyCombat-passet



TRÄNING

Fitnessfightprogrammet - FUSTRA
Alla styrkeövningar görs 2 ggr och med 15 repetitioner om inte annat anges

Kondition:
Crosstrainer: 10 min, ca 70% av maxpuls

Styrka
Statisk crunch (Finsk solstol): 2x1 min
Bred benböj: 15 kg hantel mot bröst
Pull over: 5 kg
Lateral raise:
 4kg

Gruppträning
BodyCombat 1 timma

HUND
3 småpromenader, ca 3,5 km totalt
(Combat får en 40-60 min promenad varje vardag av sin hundvakt mitt på dagen)

DAGS-SAMMANFATTNING:
Vaknade med tjock slajmig hals i morse och lite täppt näsa. Känt mig halvkass hela dagen på jobbet med tunga ögon/tryck över bihålorna vilket inte är ultimat när jag hade planerat mitt första dubbelpass (både styrka och BC). Körde därför inte hela styrkeprogrammet och bara en omgång med kondition, svettades på bra men tog inte i till max. Höjde dock med 1 kg i armövningarna, och 5 kg i benövningen (bred benböj, som känts lite väl mesig med 10 kg som jag gjort hittills). Försöker tänka på samma sätt som i mitt ”vanliga” PT-program där jag kör 12 repetitioner 1 gång och sedan INTE får klara 12 st nästa gång – då ska jag isf öka på vikten, dvs köra 12st första gången och nästa omgång 10-11st. Nu blir det dock 15 st första och 13-14 andra =)
Combaten gick sjuuuukt bra trots förkylningsdumheterna!! Shiiiit va kul!! Pontus hade mixat ihop ett hysteriskt högintensivt pass, svetten rann på både ben och rygg i floder :p
E N D O R F I N E R!!!
Maten har gått bra över lag hela dagen förutom nu på kvällen då det blev en sväng till ”Haket” med hundvännerna direkt efter träningen. Inte träffat dem på länge ;( Tog en Grilled Chicken med vatten, den var iaf inte friterad utan grillad/stekt. Skit samma, dör inte för det  =) 


**CREA DIEM** //Sarah

1 kommentar:

Sofia sa...

Skönt att höra, och som sagt laxen går bättre och bättre även för mig :-)

Vad är funbeat?

Nope, har inte hunnit prova kesella/banan ännu.. och inte heller fryst kesella.

Ja, ibland är det ett måste... plus att efter FF kommer jag troligtvis att gå tillbaks till min vanliga kost, bara tänka lite mer på sockerintaget. Men jag åt rätt sunt innan också. Men mat är till för att njutas av, så det är himla tråkigt att behöva tänka på massa alternativ till såser osv istället för att bara äta och njuta. Men nu kör jag på, en kul utmaning!