fredag 23 september 2011

23/9 - 14-23 update...




En härlig lunchpaus med matlåda och
hund i Halmstad

Här har det visst ekat hysteriskt tyst i över en vecka - icke bra! Vill ju kunna följa min FF-träning och månad bakåt dag för dag... Dock har annat prioriterats på senkvällarna (då jag annars brukar blogga) och som vanligt sitter jag ju inte direkt hemma å rullar tummarna efter jobbet, så bloggen har helt enkelt inte hunnits med/bortprioriterats. Har faktiskt inte ens öppnat datorn en enda kväll när jag tänker efter, extremt ovanligt för att vara jag (tur att man har en iFån så man inte varit helt utestängd från "omvärlden" iaf), något mer som varit ovanligt för min del är att jag varit helt hundlös i nästan 5 dagar (från sen fredagkväll till tisdag eftermiddag). Gjorde en liten överläggning med mig själv förra veckan och kom fram till att han skulle ha det bättre borta i några dagar då min vanliga hundvakt hemma i området skulle vara bortrest 16-24/9 och jag själv hade en del jobbresor denna veckan som varit och hade massor av annat inplanerat också under helgen. Så han fick åka på lyxvistelse på Björkö efter lite om-och-men-velande med mig själv... Och med facit i hand så var det det bästa för oss båda faktiskt. Skönt att ha honom hemma ni igen dock!! =)

Vad har pysslats med då varje dag?
Gör det enkelt och överskådligt för mig...

14/9 onsd - Jobb, FF-träning, promenad & kväll med P
15/9 torsd - Jobb, FF-träning, brännboll- och grillkväll på hundklubben (GBG Hundungdom), kväll med P
16/9 fred - Jobb i Varberg & Halmstad, lämna Combat Björkö, sen FF-träning, kväll med P
17/9 lörd - BodyCombat med Chrille + FF-träning, ärenden här å där, festförberedelser hos Andrea & fest + utgång
18/9 sönd - sovmorgon med P (a), kvalitetstid och packning med Andrea, 15-19:30 Paintball med Chrille, P & ytterligare 9 killar, sen FF-träning och kväll med P
19/9 månd - Jobb, träning (BodyCombat-release), kvalitetstid med Andrea, kväll med P
20/9 tisd - Jobb i Malmö med övernattning - den planerade träningen fick dessvärre bytas ut mot ett par timmar på en Jour-vårdcentral pga urinvägsinfektion (har lätt för att få det och vet exakt när det är på G), därefter var det sen middag på Lilla Torg med kund
21/9 onsd - Jobb i & hem från Malmö, hämta Combat i Torslanda, FF-träning, middag på stan (La Cucina) med familjen, långpromenad & kväll med P
22/9 torsd - Jobb i Bredaryd, Småland (Combat med i bilen), BodyCombat + FF-träning, promenad, kväll med P

För den uppmärksamma så är det ett visst återkommande tema nästan varje kväll, och det är väl en stor anledning till att bloggen legat nere =) Vi får se om det avslöjas mer i framtiden - vi får hoppas på det helt enkelt ;)

Träningen känns bra, har blivit några lite väl stressade pass tyvärr dock när tiden varit väl knapp, och till mitt STORA förtret så missade jag ju träning HELT då jag var nere i Malmö =( Hade kollat upp 2 SportLife-anläggningar där nere och tänkt köra ett riktigt hårt pass då jag skulle ha mycket tid mellan jobbmötet och middagen på kvällen - men allt sket sig ganska så snabbt och det blev jagande, planerade och besök på VCT istället som sagt =( MORR!! TUR iaf att jag fick löst det och fick ut meducin och hällt i mig massor av Tranbästjuice så jag kunde stanna kvar där nere.

The sporty style!




Maten har jag ruckat lite på här och där ibland nu det senaste, de dagar jag varit ute och åkt (jobbet) har jag försökt ha med matlådor i form av kyckling- eller laxsallad som man kan äta kallt och även mellanmål, nångång har det dock fått bli en grillad kycklingburgare med GI-bröd på Max. Har ju även ätit ute en del gånger det senaste - den 13/9 var jag ju på Thairestaurang med Andrea & hennes pojkvän, jag och P köpte thai efter paintballen för att hinna äta något alls innan vi skulle iväg till gymmet, jag var ute med kunder i Malmö Lilla Torg och åt torsk med färskpotatis, och i onsdags var det finmiddag med familjen hemma i GBG - 6-rätters som man inte fick välja själv eller ens veta innan vad som skulle komma... lite risky för en som mig som är ganska fjantig med smaker, men allt var faktiskt fantastiskt gott. 6-rätters kan ju låta mycket, men som på alla finfin-restauranger så var det inga jätteportioner direkt, utan stora fat och lite mat... Huvudvarmrätten bestog t ex av enbart 2 små skivor ryggbiff med en liten lökbit och ett litet minikålblad, samt lite rödvinsås... Man var nästan mer hungrig när man gick där ifrån än innan :p
Iom att jag inte har något mål med att gå ner i vikt, utan mest bara få in bra rutiner och tänk kring maten, samt känna mig lite "fastare" så har jag inte känt att jag behöver och inte heller velat följa FF-matschemats "tillåtna" och "förbjudna" saker till punkt och pricka alltid, utan "tillåtit" mig att gå utanför FF-ramen om det dykt upp något speciellt eller varit något planerat sedan innan FF började. T ex så hade P och jag en kväll hemma med räkor förra fredagen och då fick ½ Colaburk slinka ner (var nöjd efter ½), ett par skivor GI-rostbröd och lite extra ägg, och på Andrea´s fest som var planerad sedan långt innan september så blev det 4 cider och en Redbull-Vodka-drink och lite chips. Jag ser liksom ingen anledning till att förbjuda mig saker som jag egentligen inte behöver, bara för sakens och förbjudandets skull. Annat hade det ju givetvis varit om jag haft som mål att gå ner i vikt/bli mindre.


A & O för att jag ska hinna
med maten enligt FF är
P L A N E R I N G

Sådär, då var det lite uppdaterat här iaf med vad som hänt sedan sist =)
Just ja Paintballen var himla kul förresten - trots kaskadregn, lera, alldeles för stor overall, bauta-blåmärke och stukad tumme efter ett hårt fall, nära att få in en pinne rätt i halsen efter ytterligare ett fall samt blåmärke efter en snygg fullträff på rumpan :p Hade aldrig kört innan och var lite kluven till att jag sa ja när Chrille frågade om jag ville haka på (utan att nämna att de bara var 10 killar såklart). För att spä på den manliga andelen ytterligare så fick jag ju även med mig P. Som tur var hamnade jag, P och Chrille i samma lag iaf - annars hade vi krigat sönder varandra totalt (det är väl så man visar kärlek eller?) :p Vi höll på i 3,5 timmar och var rejält blöta, leriga och ledbrutna efteråt, men glada =) Kan absolut rekommenderas att testa - om du inte är rädd för skit under naglarna och lite smärta vill säga ;)







Toyboysen

...V-tecken är svårt att göra
med stukad tumme
:p

**CREA DIEM**//Sarah

Inga kommentarer: