torsdag 1 september 2011

1/9 - FF, dag 1

Slutmålet??
Haha, HEEELL NOOO :p
...jag ska bli ännu mer
Första dagen med Fitnessfighten avklarad och det har väl gått OK men inte perfekt :p Hysteriskt morgontrött som jag är så lyckades jag såklart försova mig till 09:20!! Där rök den frukosten med andra ord, fick bli en mix av frukost & mellanmål on the go på hundpromenaden.

Frukost/mellanmål 09:30 
1 kokt ägg
2 knäckebröd och 2 skivor kalkon

Lunch 12:00
1 kycklingfilé stekt i lite olivolja
ca 1 dl bulgur kokad i ½ kycklingbuljongtärning
lite kesella smaksatt med kycklingbuljong
gurka
tomat
paprika

Mellanmål 14:40
1 makrillfiléburk
1 knäckebröd och 1 skiva kalkon

Middag 20:00
1 kycklingfilé stekt i lite rapsolja
ca 1 dl quinoa
ca 1 msk kesella med kycklingbuljog

Kvällsmat 22:00
3 dl lättyoghurt
1 dl Paulúns müsli

Träningen körde jag direkt efter jobbet, tog ca 1 timma och 15 min med lite elstrul med crosstrainerna och rätt-vikt-letande och sånt pill som blir första gången man ska göra nånting.
Träningsprogrammet känns OK (väldigt enkelt och basic dock) men ist för att göra bara enkla benböj så la jag till skivstång på ca 40 kg, den breda benböjen körde jag dock utan tyngd men ska göra det i fortsättningen, känns lite mjäkigt utan.
Magövningarna har jag ingen koll på hur många man ska göra, men körde på tills jag inte orkade mer helt enkelt. Känns svårt att få ut maximalt av programmet om man ska träna hemma, men är ju iaf bättre än ingenting de dagar man helt enkelt inte hinner få ihop ett gymbesök. Får väl komma på nåt smart som man kan ha som tyngd i benböjen, eller hitta på någon annan övning för samma muskelgrupp. Måste köpa hantlar också, svårt med vad för tyngd bara... Har kört med 3 olika tyngder idag på olika övningar, med 4 kg som max - skulle behöva köpa ett par som är reglerbara men de är så jäkla dyra... Får se hur och vad det blir =)

Mellan middagen och kvällsmaten gick jag ut en powerwalk med Combat på drygt 4 km, höll inget jättetempo iofs men iaf 5,84 km/h i snitt.

Är rätt nöjd med dag 1, maten har gått bättre än förväntat även om den som sagt inte blivit perfekt. Kommer dock inte följa matschemat till punkt och pricka utan försöka så gott jag kan, ibland får man inte till det bara helt enkelt men det är ingen katastrof för min del för det, kommer nog bli bra ändå =)

Har läst runt lite på olika bloggar från andra FFare och sett lite olika recepttips och inspiration, kul att vi är så många och att många delar med sig av sin resa =)

Till helgen får det bli att laga massor av matlådor, kommer aldrig i livet hinna göra det dag för dag.



**CREA DIEM** /Sarah

Inga kommentarer: