onsdag 31 augusti 2011

31/8 - Mått före fighten

Sådär, då var allt fixat och klart för Fitnessfight-starten imorgon.

Mått

Mage (största omkrets): 83 cm
Mage (precis ovanför naveln, F.fight-måttet): 78 cm
Arm hö: 30 cm
Arm vä: 29 cm
Lår hö: 58 cm
Lår vä: 57 cm

Vikt: 64,2 kg

Längd: 173 cm

Vilopuls: 72 slag/min

Har gått en powerwalk på drygt 1 timma med Combat runt Sisjön-Oxsjön (7,6 km) ikväll och handlat nyttighetsmat enligt FF-tabellen ...och lite, lite annat onyttigt som jag mumsat på nu i soffan :p

Ägg, tonfisk, kalkon, skinka, nötter, Keso, Kesella/Kvarg,
müsli, kyckling, lax, morötter, lättyoghurt, fiberhavregryn...

Festar loss och peppar :p

Imorgon (och typ en månad framåt) ser maten ut som följer:

Frukost:
Havregrynsgröt på fiberhavregryn 50gr + lättmjölk & kanel
1 ägg (egentligen ska man bara äta vitan, men jag kör hela)

Mellanmål 1:
Kesella 100gr + kanel
1 frukt

Lunch:
Kyckling ugnsstekt 150gr (1 filé)
Bulgur 70 gr
1 knäckebröd
2 skivor skinka
1 Tomat

Mellanmål 2:
Keso 140gr + kanel
1 frukt

Middag:
Lax ugnsstekt
Bulgur 70 gr
1 knäckebröd
2 skivor kalkon
Grönsaker

Kvällsmat:
Kesella lätt 140 gr + kanel

Vatten:
Dricka MINST 2 liter per dag + 1 glas 30 min innan träning

...Vetefaen HUR jag ska hinna äta allt detta på en dag?? Mellanmål 1 ska man äte tre timmar efter frukost, lunchen två-tre timmar efter mellanmål 1, mellanmål 2 tre timmar efter lunchen, middan tre timmar efter mellanmål 2 och kvällsmaten tre timmar efter middan... Ni som kan matte kan ju räkna ut hur många timmar man måste ha på en dag för att lyckas med detta, eller rättare sagt när jag måste gå upp för att hinna äta frukost & mellanmål 1 så att det matchar att äta lunch vid 12-tiden... Jag är inte ens levande den tiden!!


Va gör vi? Nu KÖR vi!!

**CREA DIEM** /Sarah

3 kommentarer:

Linda sa...

Du får gå upp extra tidigt för att få in fler timmar mellan målen...

Ebba sa...

Vi är två kompisar som kör detta tillsammans! Ska bli kul att följa din blogg under utmaningen! Lycka till!!!

Linda sa...

Sarah, jag veeeet, det var därför jag skrev så där... men förstå om du skulle ha mitt jobb, börja 06:00... DET är jävligt tidigt! Funderar på att fråga chefen om jag får börja en timme senare, eller korta ner min arbetstid en timme per dag under vinter månaderna.

kram