söndag 14 augusti 2011

14/8 - Helgen - AW, Bönner & världsnyhet

Så var första helgen efter att jobbet satt igång över, och den har absolut varit till belåtenhet =)

I fredags blev det AW och lite ihophängande utgång, tyvärr inte på Lounge(s) som det var planerat från början utan istället Excet... not my cup of tea, men det var ändå OK - en mer "trevlig" kväll än rolig. Tog det väldigt lugnt och bussen hem redan vid 2.



Fredagsglad

TGIF



Igår, lördag, hade jag ställt klockan på 08:30 ifall jag kände att jag ville åka iväg på den inofficiella agilitytävlingen stax söder om GBG som jag var anmäld till. Hade lovat mig själv att ta en "ta det som det kommer"-dag hela lördagen. 10:15 skulle gemensam banvandring vara och det skulle ta ca 40 min att köra - 09:15 bestämde jag mig för att ta mig upp och åka dit :p Kom precis i tid till den lilla skaran som samlats, var väl kanske knappa 20 totalt i alla storlekar, 3 st i medium.
Det var kul banor och jag är faktiskt väldigt glad att jag åkte, till och med rätt nöjd med loppen... Jag är iofs missnöjd med mig själv och min slapphet i agilityloppet som var det första, men det skärpte jag till i hopploppet och kammade hem en vinst (haha, av heeeela 3 deltagande), dock med 2 rivningar (troligen pga väldigt ojämnt underlag).

Nöjd med:
* att han faktiskt tjuvstartade så jag kunde få chans att visa att det INTE är OK, genom att marsch pannkaka leda tillbaka honom och pressa extra mkt nästa gång
* balansen (för att vara Combat vill säga)
* att han bröt precis innan ett upphopp när jag ropade på honom och kom mot mig (han skulle egentligen ta hindret först, men jag ropade UTAN att visa att han skulle ta det först så han gjorde exakt rätt)
* 2 SUPERslalom
* att vi kunde köra relativt lugnt för att vara oss, dvs utan massa avgrundsskrik från min sida
* starten i hopploppet

Lite känningar var även där =) Fick nöjet att sitta bredvid Erikssons (Combats gamla hundvaktsfamilj, och klubbkompisar sedan långt tillbaka) och Jonna, och fick se Jonna in action på agilitybanan - oj vilken häftig liten hund! Nu är det allt dax för officiellt snart hönni!! ;)

Tävlingen hölls på något som kallades "Bondens Dag" nere i Väröbacka. Kändes som man var med i en modernare tappning av Emil i Lönneberga där folk hade burar och inhägnader med div olika typer av höns, tuppar, kalkoner, kaniner osv. Man kunde byta till sig olika djur eller köpa ...funderade på att ta med mig en jätte-tupp på ca 60-70 cm i huvudhöjd hem till lägenheten, men avstod tillslut.
En väldigt udda upplevelse, men samtidigt ganska kul :p




BAUTA-BUNNY



Lite kaninlever kanske?




Kände för en lugn lördagskväll så det blev ett restaurangbesök med el Macko Joe FarellisAvenyn. Go mat och gott sällskap. Vi tog en liten promenad runt i stan innan jag tog bussen hem igen vid 21, en kvällsrunda med C och soffhäng blev sedan aktiviteten för resten av kvällen.



Gött käk



Idag söndag, åkte jag upp till Sisjön och tog en power walk på 8 km. Vid Oxsjön klantade Combat sig och ramlade i där det inte var tänkt, himla korkskruvshövve :p Medan han försökte lösa uppgiften med att ta sig upp stannade en man som var ute och sprang, han frågade om det var en berger och berättade att de haft en själva =) Inte illa att kunna se det på några meters håll med halva (och helgenomblöta) hunden under vatten :p Han var himla trevlig och vi pratade en liten stund innan han drog vidare - det visade sig att de fått lämna bort deras hund för ca 3 år sedan då den blivit osäker på barnen, han hade även haft ett par schäfrar innan men var väldigt fäst vid just bergern "den absolut bästa hund man kan springa med" konstaterade han (otur för Combat att jag avskyr att springa då). Nu var de dock inne på att kanske skaffa en ny nu när barnen blivit lite äldre, då vi får väl se om de dyker upp i bergersammanhang framöver =) Det sista han sa innan han sprang vidare var "Det är väl en sån där som är med i Svaleskär också? Min fru och jag har sagt att det måste vara det?". Tänk vilka supervärldsnyheter han fick med sig hem till familjen, att han minsann träffat på en berger och att det inte var vilken som helst utan exakt just den i Svaleskär, och att han nu även visste vilka öar serien är inspelad på ;p
Tog ett break i PW:andet och körde lite vattenapportering av pinne i slutet av rundan i Sisjön för lite extra uttröttning. Kan ju inte säga att han har någon vidare simteknik, men han gör det iaf gärna =) Idag kunde han t o m simma runt och leta om han inte såg den direkt, innan har han nästan fått panik då och simmat in igen =)


Fokus


Hämta

Duscha matte

16:00 körde jag ett Bodycombatpass Ullevi, garanterat ett av de svettigaste någonsin under 5 år. Noll luftkonditionering och mer än fullsatt sal... puh! Direkt efter träningen blev det en fika på stan under markis i HÄLLregnet. I 1-1,5 timma öste det ner konstant och vi höll nästan på att flyta bort. Faktiskt rätt mysigt dock att sitta ute under skydd och se på skådespelet :p




Rääägn??




Typ, blöt, typ



Nu blir det sängen, mitt mål imorgon bitti är att gå upp DIREKT när klockan ringer...

**CREA DIEM**
//Sarah


Inga kommentarer: