onsdag 6 juli 2011

6/7 - Så var vi i tidningen igen ;)

I den mytomspunna "KIA Story", haha. 

För ett par månader sedan fick jag ett mejl från KIA där de efterlyste långvägsresande med mycket packning - skickade ett svarsmejl lite på skoj om att jag reser mycket med min hund och att vi ofta är många med mycket packning. Till min förvåning så blev jag ganska snabbt uppringd och meddelad att de gärna ville ha med oss i tidningen :p 

Hux flux var en tid bestämd med en fotograf och jag raggade ihop några av mina hundresevänner i tron om att vi alla skulle vara med på bild och att vi skulle ha med lite väskor, burar och annan packning som vi brukar, men väl på plats var det tydligen bara jag, hundarna & bilen.
Ett gäng bilder togs och hundarna skötte sig utmärkt =)

Nu har tidningen kommit ut och finns hos alla KIA-ägare i Sverige - och hade det inte varit för mig mitt upp i allt så hade det nog varit den finaste bild de någonsin sett :p


Finaste hundarna =)
Theo, Janis, Combat, Iza, Lisa & Egon

Texten är dock inget att hurra för :p

Så här ville jag att texten skulle vara:


Namn: Sarah Carlsson
Ålder: 27 år
Familj: Min hund Combat, en berger des pyrenées à poil long på 4 år
Bor: Mölndal
Kör: några tusen mil per år

Vart går er långresa?
– Det blir den årliga trippen till Gotland och agilitytävlingen där i början av juli som anordnas av Visby Brukshundsklubb. Jag åker på hundtävlingar runt om i Sverige nästan varje helg under tävlingssäsong, 2 timmar i bil enkel väg är ”nära” i agilitysammanhang. Combat behöver lite mer tid på sig att mogna och kunna hantera sin fart, men han är riktigt farlig när det väl blir felfritt, han tillhör iaf topp 5 av de snabbaste hundarna i hans storleksklass i Sverige.

Hur många mil?
Det är cirka 40 mil mellan Göteborg och Oskarshamn där vi kör på Gotlandsfärjan som i sin tur tar 3 timmar.

Hur och vad packar ni?
– Vi brukar samåka för att få ekonomi på det hela. Som mest har vi varit sju hundar, fem människor och packning – packningen består av bl a hundburar, tält, hundmat, sängkläder, campingstolar, egna kläder och allt möjligt. Packningens storlek beror såklart på om det är en endagstävling eller om vi måste övernatta. Man blir en mästare på att packa bil när man tävlar agility, på något sätt får man alltid ihop det J Det viktigaste är att hundarna sitter bra och säkert, de får alltid bagagutrymmet. Måste vi ha någon hund inne i bilen så sitter de till 98% i bur, i värsta fall får de ligga på golvet på passagerarsidan.

Roligaste reseminnet?
– Det är nog faktiskt Gotland och tävlingen där varje år. Det blir som en liten minisemester - tävling blandat med shopping, sol, restaurangbesök, turistande…  När man åker runt på tävlingar lär man känna många av de andra tävlande och deras hundar, och på långhelgstävlingar som på Gotland brukar folk åka riktigt långväga så det blir som en enda stor mötesplats med massor av skratt och ikappsnackande med folk man inte träffat på länge.


**Like it, love it** /Sarah

1 kommentar:

Linda, Inez, Drömma sa...

Rikskändis eller linslus ;)
Kuligt är det iaf att våra vänner är med på olika ställen i media..