fredag 6 maj 2011

Sur min & tävlingsdax

Igår var jag fruktansvärt besviken på mig själv, kände mest för att sätta mig ner å sura när jag väl kom hem efter jobbet, men som tur var ringde B1 och fick med mig upp till hundklubben vid 21 för golfbanepromenad och lite agilityträning. Kom tillslut hem vid 22:30 med ett betydligt bättre humör, dock med visst kvarvarande agg mot mig själv, som faktiskt fortfarande sitter kvar och kommer göra ett tag till gissar jag.
Men, det som inte tränades igår (japp så är det, jag skolkade träningen igår. Morr!) fick tränas idag istället helt enkelt, så nu är jag iaf uppe i min minikvot av träning denna veckan :) 2 styrkepass och 1 grupp-pass (BC) är godkänt, 2 styrkepass och 2 grupp-pass är dock önskvärt (helt mina egna kriterier).

Efter gymmet ikväll åkte jag och Combat upp till Sbk Gbg-avdelningen för att titta och heja på Emma P och långnäse-Theo som tävlade lydnadsklass 1 efter ett ganska långt uppehåll iom att Theo inte riktigt velat som Emma velat på tävling innan. Men oj vad duktiga de var idag, Theo låg för det första (och största) kvar på platsliggningen och höll ihop hela programmet därefter. Inga tokfnatt och inga utsvävningar i det blå :) Heja er kompisar!

Imorgon är det dax för agilitytävling i Kungälv. Så skönt att tävla på "hemmaplan" utan långa resor. Ska förutom Combat även köra Meg i large, denna gång är instruktionerna från Hanna att testa Meggan i olika situationer och låta henne jobba lite mer självständigt. Sist i Linköping var ordern att ta sista agilitypinnen i klass 1 och det lyckades vi ju med, så förhoppningsvis ska vi klara av att lyda även imorgon :)

Målet med Combat är mer precist och först och främst kontaktfälten och starterna, och mer allmänt för min egna del att ligga på och vara fortsatt offensiv. Körde alla balanshinder när jag ändå var på Gbg-avdelningen förut, och han tog alla näst intill perfekt ...precis som vanligt på träning. Sanningen visas imorgon i skarpt läge dock...


Efter tävlingen är det firande av Nina som i veckan som kommer fyller 30 år :) Tror vår present från gänget kommer bli riktigt bra och uppskattad :) Får se om det kanske blir lite utgång sedan på det :)



**Like it, love it** /Sarah

Inga kommentarer: