onsdag 4 maj 2011

4/5 - Träning, träning, vila, träning...

Onda musklers
bästa vän
Yes, jag är igång igen, men efter 2 dagars hårdträning direkt efter den intensiva Hemsedalshelgen är jag rätt mör, minst sagt, så idag har det blivit extremt lugnt här hemma med bara mig själv som sällskap och Combat. Skulle egentligen varit iväg på pubquiz med lite folk, men det blev inställt och tur var väl det egentligen då jag somnade på 2 röda sekunder på sängen när jag bara skulle vila några minuter - sov i 2 timmar ...var nog rätt behövligt =) Efter "nappen" tog vi oss ut på en 5,5 km powerwalk i alla fall och därefter har det bara varit soffan som gällt med lite chips och te. En ganska ovanlig kväll i Sarahs liv alltså, men som jag faktiskt, hör och häpna, gillat =)

Måndag & tisdag har där emot varit ganska vanliga "Sarah"-dagar med träning & hundpromenerande. Hade tid med PTn i måndags som körde stenhårt med mig (bor helt klart en liten sadist i honom), darrade som ett löv när jag gick från gymmet. Körde mycket armar, insida lår, ländrygg & rumpa och det känns kan jag lova! Efter träningen var jag för ovanlighetens skull duktig och "lagade" mat - fullkornspasta, tonfisk & pesto ihopblandat - gott, enkelt och nyttigt! Kvällen var riktigt skön så det blev sedan en sen powerwalk på 5 km med Combat.
Vädret igår, tisdag, var dock inte så skönt. SNÖ??! SNÖ i GBG i april maj??! Inte OK!
Träningsvärken från styrketräningen var rätt kännbar redan igår, och träningsvärk ska ju botas med träning så det blev mitt sedvanliga Bodycombatpass för Asma efter jobbet. BC tar mycket just på armar, axlar, rumpa, rygg, lår & mage (hmmm, ja typ överallt egentligen) så de redan ömma musklerna fick verkligen bekänna färg, något som som sagt känns ännu mer idag. Aooooow överallt!

Nu ska onda muskler få en omgång Aloe Vera Heat Lotion innan det är sängdax, imorgon är det slut på vilan och tillbaka till gymmet! Ska nog även ta en sväng till hundklubben för promenad och lite agilityslipning inför tävlingen på lördag i Kungälv.

So long!

P.S. Jag önskar mig en personlig massÖR, 25-30 år, mellan 178-190 cm lång, "charmigt" utseende... Har någon över så skicka hit honom ;)



**Like it, love it** /Sarah

2 kommentarer:

Zara sa...

Snö i MAJ var det till och med!

Sarah Carlsson sa...

Doooh! Rättat! =)